Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av julimamma - 11 mars 2012 23:37

Äter:
Frukost kl: 10:00 - Mannagrynsgröt +Mjölk.
Mellis kl: 12:00 - Kräm, maka +Ersättning.
Mat kl: 14:30 - Vanlig mat +Ersättning.
Middag kl: 17:30 - Vanlig mat +Ersättning.
Kvällsmålet kl: 19:45 - Havregrynsgröt +Mjölk.

Tiffany har inte vilja haft välling på över 1vecka, för hon vill inte ens smaka och vägrar ta emot flaskan. Så de blir väl och sluta med vällingen helt nu och så har vi även dragit ner på hennes ersättning med och börja med mjölk mer till maten/gröten. Ska bli intressant och se hur de går med vikten också när hon inte dricker lika mycket ersättning. Så vill Tiffany inte dricka ur pipmugg längre så vi har börja träna mer med glas och det har gått jätte bra och hon börjar lära sig de väldigt bra. Hon dricker fortfarande ur nappflaskan ibland med men att vi erbjuder henne mjölk i glas till maten med.
 

Av julimamma - 11 mars 2012 23:14

Sover:
Tiffany somnar för nätterna kl: 20:15 - ca 09:45. Har varit duktig och sovit hela nätterna sen hon var liten.

Är: 
En bestämd och envis tjej, och för det mesta väldigt nöjd. En tjej som vet oftast vad hon vill.

Tänder: 

12stycken, just nu. 6st nere & 6st uppe.


Favoritsaker:

Böcker, köksredskap, dockor, gåbilen, bollar, leksaker som låter, blinkar och de ska gärna vara knappar. Leker gärna med leksaksbilar, pussel osv.

Gillar:
Tiffany tycker om de mesta. Tycker om att läsa böcker och lyssna på saga när man läser för henne. Vill gärna vara mycket ensam i sitt rum och leka. Tycker jätte mycket om djur och vill gärna klappa om hon får. Så tycker hon om att göra saker som man inte får göra, kan vara olydig ibland. Såklart tycker hon om att gå när man håller i hennes händern med.

Gillar inte: 

Hon gillar det mesta utom att ta sprutor och blodprover. Kommer inte på någonting annat faktiskt.

Kan: 
- Sitta själv.
- Hasar runt på magen.
- Hasar runt på rumpan.
- Stå emot möbler.
- Går sidled mot möbler.
- Går när man håller i händerna.
- Klappa händerna.
- Vinka på olika sätt.
- Ruska på huvudet Ja & Nej.
- Peka ut vissa kroppsdelar.
- Dansar till musik.
- Plockar mycket med pincettgreppet.
- Äter mycket själv med händerna.
- Börjar kunna dricka ur pipmugg.
- Pussas.
- Klappar gärna en på axeln.
- Börja slås ibland.
- Kan klappa fint.

- Försöker härma mera ord.
Osv..


Säger:
Mamma, pappa, e dä, titta, tutt & moll(katterna), dåtta(råtta), djika(dricka), tata(tack), öja(blöja), a e de?(vad är de?) ja, nej, hej. äta, inte , fove, okej, kaka osv.


Övrigt: 

♥ Tiffany har storlek: 80/86 på kläder.

♥ Hon använder Libero upandgo storlek: 4. (7-11kg)
♥ Sover 1gång om dagen nu och bara 1timme.
♥ Går på bassängträning 1gång/veckan.
♥ Försöker gärna jaga katterna & råttan.
♥ Är en stark och envis tjej som verkligen kämpar!
  När Tiffany var 2,5månad gammal.

Av julimamma - 11 mars 2012 22:19

Imorse tog vi lite sovmorgon till kl 10:30, så åt vi frukost och se fick Tiffany leka på golvet som vanligt och jag satte även igång en maskin med tvätt. Så plockade jag in den rena tvätten och "R" satte ihop sängramen vi köpte igår från Ikea och så plockade jag ordning i Tiffanys rum. Annars under dagen har jag hängt tvätt, mata Tiffany, vila en stund och möblera om i Tiffanys rum med och rensa bort lite mer kläder som är försmå för Tiffany.
Under kvällen har Pysen varit lös på golvet och jag har gjort rent hans bur och han sprang runt för fullt på golvet. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha de bra!
 
En bild på hur de blev med sängramen i vårat rum. Även en bild från Tiffanys rum när jag gjorde om.

Av julimamma - 11 mars 2012 01:00

Då har jag kollat på film och tänkte sova nu för natten är verkligen jätte trött. Men de var jag innan jag kollade på filmen med, men ville kolla på en film innan jag ska sova nu. Just nu ligger katten vid mina fötter och sover för fullt emellan åt så snarkar han med. Tiffany har inte vaknat någonting under kvällen, antagligen vart hon trött av att få bada och lekt med mormor och morbror hela kvällen. Orkar inte skriva någonting mer ikväll nu, GOD NATT så hörs vi imorgon!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards