Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 5 mars 2013

Av julimamma - 5 mars 2013 23:04

Min graviditet så här långt/ saker jag upplevt: 
Halsbränna: Går i perioder, ibland och ibland inte..
Ryggbesvär: Går i perioder, har problem med foglossningar..
Bäckenbesvär: Lite gran men inte mycket.. 
Muskel och vadkramp: Nej inte än iallafall.. 
Åderbrock: Nej.. 
Hemorojder: Nej..
Hård mage/förstoppning: Nej..
Gasig mage: Ibland, men ofta enligt sambon.. 
Nästäppa: Ja, varje dag..
Urinvägsinfektion: Nej inget jag har känt eller vet iallafall.. 
Känsligt tandkött: Ja.. 
Bättre hy och hår: Hyn är känsligare nu än vanligt och håret är ungefär desamma.. 
Illamående: Mådde illa konstant i flera veckor och spydde ganska mycket i början sen trappade det ner en del efter vecka 20-21. Men spyr några gånger fortfarande i veckan och är i vecka 25 nu..
Ömma bröst: Nja inte mycket men det händer att jag har det ibland..
Viktökning:
 Ja, men inte mycket alls ca 1,3kg sen inskrivningen hos BM.. 
Trötthet: Ja de var jag jätte mycket i början och är det fortfarande men vilar inte varje dag bara när jag verkligen behöver göra det pga humöret bland annat..
Upp och ner i humöret: Det hade jag mycket i början men det är lite lugnare nu faktiskt vid vecka 25.. 
Strimmor på magen:
 Bara gamla bristningar från förra graviditeten.. 
Putande navel: Nej men det kommer nog snart..
Svullnader: Nej. Har bara sega leder i fingrarna på morgonen..
Yrsel: Nej inte mycket iallafall, kan bli det om jag reser mig för fort upp..
Förhöjd kroppstemperatur/svettningar: Var väldigt frusen i början av graviditeten och det kan förekomma fortfarande men ibland så vill jag hellre frysa, vet inte varför..
Blodbrist/ järnbrist: Nej, inte vad jag vet. Äter inga järntabletter iallafall..
Sammandragningar: Har haft väldigt lite som jag har känt av någon gång..
Sömnproblem: Nej, somnar ganska lätt faktiskt, kan hända att jag har sovit dåligt på natten men sällan..
Blödningar:
 Ja, lite gran men inget allvarligt, gått över snabbt..
Ökade flytningar:
 Ja, till och från med det.. 
Nytt konstigt matbehov: Äppeljucie gärna och mycket frukt. Sen i perioder mycket sött.

Av julimamma - 5 mars 2013 22:43

Dagen började kl 09 och vi åt frukost tillsammans sen gick "R" till jobbet och jag borstade tänderna på Tiffany och sen fick hon leka en stund. Sen var det dags för träning och det går faktiskt frammåt med träning i Tiffanys takt och det är det viktigaste och sen tränade vi på och klättra upp och ner i soffan fast hon redan kan det utan några problem sen fick hon krypa runt lite efter olika saker som jag hade lagt ut på golvet. 
Sen var kl 11:30 och då fick hon mellis sen fick hon leka en stund för hon ville inte alls sitta still och kolla på barnprogram så vi busade runt en stund och lekte kurragömma så hon skulle bli trött så hon skulle hinna sova middag innan hon skulle till dagis men de tyckte inte riktigt hon vid kl 13:30 fick hon för sig att hon skulle äta igen och då fick hon en flaska med smoothie eftersom hon låg i sängen för att skulle sova middag. Jag la henne i sängen till kl 13 men hon somnade inte fören 13:45 och hon börjar på dagis kl 14 så jag ringde och talade om att hon hade precis somnat och att hon kommer lite senare så hon fick sova några minuter iallafall och det blev iallafall 45minuter som hon sov idag. 
Lämnade henne på dagis och då skulle dom äta mellis sen hade det varit full fart på Tiffany när jag och "R" var på kurs sen hämtade jag henne vid kl 17 och hon var full av bus och när vi kom hem så var middagen klar redan och vi åt men Tiffany var inte så jätte hungirg. Hon hade ganska nyligen druckit sin smoothie på dagis så det förklarade saken men vid kl 19 började hon bli trött så jag blanda ordning välling sen vid kl 19:30 då låg hon redan i sängen för natten och somnade ganska direkt men det är inte så konstigt eftersom hon sov en kortare stund på dagen än vanligt.
Annars under kvällen har jag gått igenom alla bebiskläder vi har fått tillbaka sen har jag börja lägga upp dom i korgarna som bebisen ska ha sina kläder. Trodde det skulle bli jätte mycket kläder men det var faktiskt inte så mycket som jag trodde, vilken tur då hinner man använda allt iallafall. Fast Tiffany hade 50/56 i 6månader eftersom hon var så lite länge, men tror syskonet kommer växa lite snabbare än vad Tiffany gjorde.
Så har jag kollat på 112 på liv och död på tv4play, ska snart sova för natten för jag är jätte trött höll på somna vid kl 20 men har lyckas hållt mig vacken ännu. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll..

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards