Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av julimamma - 9 mars 2013 22:58

Morgonen började med att jag fick sovmorgon men så började "lillen" i magen röra sig massor och det var ingen ide att ligga kvar i sängen så jag gick upp och åt frukost med Tiffany och "R". Så bestämde vi oss för att göra oss klara för att åka till Arboga och handla lite på Ö&B sen en snabbis till Willys och handla sen åkte vi hem. På Ö&B så köpte vi en sak som ska bli ett roligt projekt som vi ska prova här hemma vad det är är hemligt.
När vi kom hem så fick Tiffany sova middag så då passade jag och "R" på och kolla på en film men jag somnade till för jag var så trött verkligen. Annars under kvällen har Tiffany gjort lite bus och hyss men de är som det ska vara, barn måste få göra lite hyss ibland. Det blir skapligt i säng ikväll för jag är sjukt trött så de ska bli skönt och krypa ner i sängen om en stund och sova..

Av julimamma - 9 mars 2013 21:32

Tänkte skriva lite vad för ord som Tiffany kan teckna(TAKK)...


Djur: Katt, hund, gris, häst, ko, spindel, älg, anka, fågel, groda.. 


Färger: Blå, gul, grön, röd, lila, rosa, brun, svart, vit..  


Personer: Mamma, pappa, mormor, morfar, farfar, bebis, gubbe. +Personalen på dagis..


Andra ord: Ja, nej, vet inte, bil, pulka, bada, borsta tänderna, sitta, åka, skor, mössa, leka, frukt, snäll, ajaj, konstig/knäpp, strumpa, läppsyl, blä, säng, sova, torka munnen, nalle, äta, stjärna, tröja, byxor, jacka, usch, busig, halsband, armband, tofs, jobba, jag, du, ost, smörgås, smör, kaka, törstig.. 


Det är dom orden jag kommer på just nu, det är verkligen jätte svårt och komma på nu när man ska sitta ner och försöka komma på orden i huvudet. Det är säkert några ord jag har glömt, men sen får man inte glömma att det var i höstas vi började med och lära oss att teckna så det har gått väldigt fort. Stolt över att Tiffany är så duktig på lära sig nya saker och nya tecken/ord..
 



»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards