Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Tiffany!..♥ (19,5månad)

Av julimamma - 28 februari 2012 14:56

Gillar:
Gillar att leka med det mesta som dom flesta barnen. Så tycker hon även om bassängträningen som vi har 1gång/veckan. Tycker verkligen om djur som katter, hundar och råttan(Pysen). Tycker gärna om att göra saker som hon inte får göra, en olydig busunge ibland. Såklart tycker hon om att gå när man håller i hennes händer och stå emot möbler.

Gillar inte: 
Hon gillar det mesta utom att ta sprutor och blodprover. Så tycker hon inte om när vi säger NEJ eller AJAJ, då kan hon bli ledsen ibland.

Äter: 
Frukost kl 10:00. (Havregrynsgröt +Mjölk.)
Mellis kl: 12:00.  (Kräm,maka +Mjölk.)
Mat: 15:00. (Vanlig mat +Mjölk/vatten/jucie.)
Middag kl: 18:00. (Vanlig mat +Mjölk/vatten/jucie.)
Kvällsmålet kl 19:45. (Havregryn./managryn.gröt +Mjölk.)
Ibland får Tiffany sin spec.ersättning till mat 1-2gånger om dagen. Hon tycker bättre om mjölk/vatten/jucie.
 

Sover: 

Sover hela nätterna från ca kl 20:15 - ca 10:00. Men hon har alltid sovit hela nätterna även som liten.


Kan: 
Sitta själv.
Hasar runt på magen.
Hasar runt på rumpan.
Stå emot möbler.
Går när man håller i händerna.
Klappa händerna.
Vinka på olika sätt.
Ruska på huvudet Ja & Nej.
Peka ut vissa kroppsdelar.
Börja dansa.
Plockar mycket med pincettgreppet.
Äter mycket själv med händerna.
Börjar kunna dricka ur pipmugg.
Pussas.
Klappar gärna en på axeln.
Börja slås ibland. Osv..


Säger:
Mama, papa, e dä, titta, tutt & moll(katterna), ja, nej, hej. äta, inte, dåtta(råtta), fove osv.


Är: 

En bestämd och envis tjej, och för det mesta väldigt nöjd. En tjej som vet oftast vad hon vill.


Favoritsaker:

Gåbilen, bollar, xbox-dosa, leksaker som låter, blinkar och de ska gärna vara knappar. Leker gärna med leksaksbilar,  pussel och (gärna saker som man inte får röra tex mammas bankdosa) osv.


Tänder: 

12stycken, just nu. 6st nere & 6st uppe.


Övrigt: 

♥ Tiffany har stl: 80 på kläder.

♥ Hon använder Libero upandgo - stl: 4. (7-11kg)
♥ Gillar och gå när man håller i hennes händer.
♥ Står gärna emot möbler te.x vardagsrumsbordet.
♥ Sover 1gång om dagen nu och bara 1timme.
♥ Gillar att få bada på bassängträningen, är som en fisk i vattnet.
♥ Försöker gärna jaga katterna.
♥ Är en stark och envis tjej som verkligen kämpar!
 
( Det som är markerat med FÄRGEN är de som är nytt just nu..)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julimamma - 1 juli 2013 11:26

Det blev inge junibebis för våran del, den har de bra i magen men vi har fått åkt in flera gånger redan till förlossningen och under helgen blev jag inlagd med men ingen bebis än. Vi får tydligen 2st julibarn istället den kanske inte ville komma i sl...

Av julimamma - 30 juni 2013 07:08

Vilken låång natt de har varit men har iaf fått sovit ca 4timmar i natt bättre än inget iallafall och så har jag haft en del värk i magen med. Har nyss ätit lite men samtidigt mår jag illa. Skriver mer sen....

Av julimamma - 30 juni 2013 00:29

Det är lördag och under natten sov jag inte mycket. Under dagen har jag haft en del värkar och varit helt slut eftersom jag inte sov så mycket under natten. Vi var och handla och när vi skulle hem så var Tiffany trött och lite gnällig. Så visade hon ...

Av julimamma - 28 juni 2013 23:45

Under dagen har jag, mamma och Tiffany varit ute på promenad sen tog vi de lugnt en stund och fikade lite och Tiffany "målade" med vanligt vatten på en träsoffa. Hon ville hjälpa sin morfar och måla altanräket men hon fick hålla sig till vanligt vatt...

Av julimamma - 28 juni 2013 13:06

Fick sovmorgon idag verkligen till kl 11:30 för då vaknade Tiffany så gick vi upp och åt frukost och sen kom mamma in och hjälpte mig med och sätta igång en maskin med tvätt sen satte jag igång diskmaskin med. Under natten har jag haft kraftigare vär...

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards