Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av julimamma - 13 augusti 2011 12:37

Det verkar som Tiffany accepterar att sluta med nappen nu, började knappt för 1månad sen och hon inte skulle ha någon napp mer på dagarna.. Det gick bra hon behövde den ibland men slutade mer och mer och inte behöva den.. Nu har hon den inte alls på dagarna några få gånger när hon sover middag på eftermiddagen, men dom sista gångerna nu har hon inte haft någon ens då..
     I natt så hade hon inte ens någon napp och hon vaknade inte någon gång och var ledsen, hon börjar verkligen klara sig utan den vilket är ganska skönt faktiskt.. Men vi ska testa ett par dagar till får vi se hur det går, men att det skulle gå så fort trodde jag faktiskt inte.. Hade önskemål att hon ska vara utan napp tills hon börjar på förskolan i början av OKTOBER, men det verkar fungera om det fortsätter som det gör nu.. Visst vi har alltid med oss någon napp i väskan när vi går ut, men det är sällan hon använder den inte ens när hon blir ledsen längre..
    Är verkligen stolt över vår dotter som är så duktig, hon är bara 1år & 27dagar..
Vi började för 27dagar sen och minska med att hon ska sluta med nappen..
Jag älskar dig Tiffany, är verkligen en jätte stolt mamma till dig..<3
 

Hur gamla var era barn när ni tyckte dom skulle
sluta med napp/eller när ni börja försöka sluta??

Av julimamma - 13 augusti 2011 11:26


  Tiffany när hon sitter och leker i våran säng på morgonen..
  (13augusti 2011 - 1år & 27dagar..)
 

Av julimamma - 13 augusti 2011 11:21

 


 
Jag älskar dig Tiffany..

Av julimamma - 13 augusti 2011 10:33

 
Snacka om att det är en stor "bebis", inte för att jag kallar det för bebis.. Den är till och med större än vad Tiffany väger, Tiffany väger 6,5kg och den nästan 9kg men Tiffany är lite längre men det är stor skillnad.. Men vissa barn är stora när dom föddes..

Av julimamma - 13 augusti 2011 10:13

Imorse vaknade Tiffany kl 08:30 men vi låg i sängen en stund och hade mysstund.. Sen fick hon frukost för jag har ingen lust och äta just nu, vet inte varför så är de ibland.. Så nu sitter Tiffany i mitt knä och leker medan jag skriver och "R" jobbar just nu.. Får se vad som händer under eftermiddagen, vi har inte riktigt kommit på vad vi ska göra tillsammans idag..

Tiffany känns lite varm med men hon har tänder på G just nu om det är 1-2st det vet vi  inte än, men de ser ut som att det är 2st på överkäken.. Igår kväll så somnade även utan nappen, meningen är att hon ska sluta med den helt.. Vi började sluta med nappen på dagarna dagen och det har funkat bra och ibland så går det även på dagarna när hon ska sova middag..


Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver kanske mer ikväll..
20dagar kvar, längtar!!

Av julimamma - 12 augusti 2011 21:58

Nästa vecka halvt planerat nu iallafall.. Men får se vad som händer utöver det som är planerat just nu.. Tänkte nämligen börja med detta i min blogg;
  Lägger ut en ny sån planering varje måndag som kommer jag få ändra den vart efter som planeras in under veckan..


ÄR DET NÅGONTING ANNAT NI VILL LÄSA OM I BLOGGEN, SKA JAG FORTSÄTTA MED OCH HA VIDEOINLÄGG PÅ TIFFANY?? BRA OCH VETA VAD OM MAN SKA FORTSÄTTA MED DET ELLER INTE...

Av julimamma - 12 augusti 2011 18:48

I eftermiddag så var vi ut en stund på promenad med Karin till H&M och köpte 2st mössor, sen gick vi hem igen och då fick Tiffany gröt och ersättning och just nu sitter hon i badkaret och badar medan "R" passar henne.. Ikväll blir det och ta de lugnt för jag är redan nu jätte trött.. Ska väl snart äta någonting men vad, har ingen aning sen blir det och kolla på tv.. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, ha de bra..   Bilden är från H&M..

Av julimamma - 12 augusti 2011 14:01

Då är det fredag igen, denna vecka har gått fort faktiskt.. Men samtidigt ganska lugn och det har varit skönt med.. I helgen händer det inte så mycket heller för vi har inte planerat någonting iallafall eftersom "R" ska jobba.. Ikväll blir det och ta det lugnt med, under eftermiddagen får vi se vad som händer.. Just nu sover hon middag och får se när hon vaknar.. Annars idag har jag bädda rent i Tiffanys säng, diska, plocka ordning lite och torkat av lite.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, skriver kanske mer ikväll.. Ha det bra..

21dagar kvar, LÄNGTAR!!   

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards