Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under augusti 2011

Av julimamma - 24 augusti 2011 12:25

Imorse vaknade Tiffany strax innan kl 9, vi gick upp och åt frukost sen fick hon leka en stund i gåstolen sen gick till apoteket och beställde mer mat åt Tiffany, sen gick vi till Hemköp och handla lite.. Köpte katrinplommon med päron för jag tycker inte Tiffany har bajsa "normalt" nu på några dagar så därför ska vi testa denna gång om det funkar med katrinplommon.. Sen har hon även fått messmör i sin ersättning med så någonting borde funka av det.. Just nu ligger Tiffany och sover middag så jag tänkte faktiskt också passa på vila, är ganska slö idag så under eftermiddagen händer det ingenting speciellt.. Ska bara ut under eftermiddagen med antingen på promenad eller till lekparken.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu faktiskt, skriver kanske mer ikväll.. Ha de bra..

Av julimamma - 23 augusti 2011 22:17

Imorse vaknade vi klockan 8 och gav Tiffany frukost sen gick vi ner till dagis och pratade med personalen om att vi tyckte att Tiffany skulle få vänta med och börja på dagis.. Dom tyckte vi hade tagit ett bra beslut för hennes del, och det är skönt att dom tyckte samma sak.. Efter det gick vi hem igen och då åt jag frukost och sen diskade jag sen vilade jag och Tiffany en stund sen gick vi ut med Emma,Leo och Sofia och vi gick till Willys och handla sen vidare till Kyrkis, som har börja igen faktiskt idag.. Det var riktigt trevligt och vara där igen och träffa dom andra som brukar vara där.. Sen kom Karin och då gick vi till BVC för vi hade tid där kl 14:40.. Efter de gick vi till Barncafé(Malva) och tog en fika sen kom brorsan och hans tjej och hämtade Tiffany, dom ville passa henne en stund.. Så jag gick med Karin hem en stund och sen gick jag hem och tog det lugnt en stund sen kom "R" hem och vi började städa och körde igång en maskin tvätt sen när vi var klara så började "R" med maten och så kom Tiffany hem.. Då fick hon gröt och ersättning sen fick hon bada en stund sen haft träningspass med på golvet med "R" medan jag hängde tvätten.. Så nu ligger Tiffany i sängen och sover hon var lite varm nu ikväll tempen var lite högre än vanligt den var på 37,5grader men hon fick lite alvedon och lite hostmedicin för hon har lite hosta med.. Får se imorgon hur hon mår och hur mycket hon har i temp, men vi har faktiskt ingenting direkt planerat imorgon fören på eftermiddagen så annars blir det kanske ta en promenad eller gå till lekparken.. Tänkte ta en dusch om en stund sen ska jag kolla på film sen ska Tiffany få mer ersättning och sen ska jag sova.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, så ha de bra..
( En bild på Tiffanys kurvor på vikt, längd och huvudomfång. )

 


Av julimamma - 23 augusti 2011 21:59

Juni;
Vikt; 6400gram, längd; 67,5cm.. ( 3juni 2011 - 10månader & 17dagar )     
    Juli; 
VIkt; 6005gram, längd; ca  67,5cm.. ( 6juli 2011 - 11månader & 19dagar ) 

Vikt; 6015gram, längd; - .. ( 8juli 2011 - 11månader & 21dagar )
Vikt; 6180gram, längd; - .. ( 14juli 2011 - 11månader  & 27dagar )

Vikt; 6225gram, längd; 67,5cm.. ( 19juli 2011 - 1år & 2dagar )
Vikt; 6255gram, längd; 67,5cm.. ( 25juli 2011 - 1år & 8dagar )

    Augusti;
Vikt; 6310gram, längd; 67,5cm.. (1augusti 2011 - 1år & 15dagar ) 
Vikt; 6500gram, längd; 68cm.. ( 9augusti - 1år & 23dagar.. )

Vikt; 6605gram, längd; 68cm.. ( 17augusti - 1år & 31dagar/1månad..)
Vikt; 6600gram, längd; 68.. ( 23augusti 2011.. )


Tiffany har gått ner 5gram på 6dagar.. Sköterskan och jag misstänker att det kan vara att hon inte har ätit så bra under tiden hon har varit på dagis.. Men för att verkligen kolla så det inte är någonting annat så ska vi träffa dietisten och onkologen, vet inte riktigt vad dom ska göra. Men antagligen ska dom kolla hur Tiffany beter sig när hon äter annars vet jag inte, så det ska vi göra i Västerås.

Av julimamma - 22 augusti 2011 22:31

I helgen har det varit full rulle faktiskt så jag har inte haft tid och skriva blogg..
     Lördag; Vaknade och vi hade planerat och åka till Parken zoo i Eskilstuna, men det spöregnade nästan hela dagen så vi åkte till Tuna Park istället och var jag faktiskt hos frisören första gången få flera år för annars har min faster eller pappa klippt mig.. Sen när vi kom hem så gick vi hem med sakerna sen iväg igen till "R" syster(Anna) för det var fest där sen när vi kom hem så somnade vi direkt..
    Söndag; Vi vaknade skapligt tidigt och sen åt vi frukost och det var bättre väder idag och då bestämde vi oss för att åka till Parken zoo idag istället, och det var riktigt roligt faktiskt för det var en del djur som hade fått barn.. Tiffany tyckte också det var roligt och kolla på djuren sen vid barnens zoo så fick hon klappa alla djuren som hon kunde klappa.. Sen åkte vi förbi en snabbis hos mina föräldrar sen åkte vi till Köping och sen resten av kvällen så var tanken att vi skulle ta det lugnt men det vart det verkligen inte.. Vad som händer orkar jag inte ta upp i bloggen heller..
    Måndag; Idag så försov jag mig faktiskt med 30minuter så det vart bråttom till dagis idag.. Men vi kom dit i tid och sen gick det sådär under dagen för Tiffany på dagis.. Men personalen tyckte det gick bättre idag men då sa jag att höll inte riktigt med, och berättade varför och då tyckte dom att jag skulle gå hem och tänka genom det.. Så jag och "R" har faktiskt kommit fram till ett gemensamt beslut, vilket inte alltid kan vara ofta.. Men vi bestämde att Tiffany får vänta med och börja på förskolan för det funkar inte med matrutinerna och matsituationen överhuvudtagt, hon kan vara väldigt svår och mata för hon är verkligen inte som vilket barn som helst när det gäller maten.. Hon har alltid varit lite speciell när det gäller med matningen.. Annars under dagen efter dagis så fick Tiffany sova middag sen gick vi med Karin till stan och gjorde lite ärenden och sen gick vi till Netto och handla lite och sen gick vi hem igen.. Under kvällen har det inte hänt så mycket faktiskt, Tiffany sover och jag ska strax in och duscha sen ska jag kolla på film och sen sova.. Ska till dagis imorgon och prata med personalen och hämta hem Tiffanys blöjor, kläder och sånt.. Skriver mer imorgon.. Ha det bra..

Lite bilder från Parken Zoo & på vad jag har handla för kläder idag till Tiffany..
        Gardiner och kläder..

Av julimamma - 19 augusti 2011 21:30

Imorse gick jag och Tiffany upp kl 8 för vi skulle till dagis kl 9, så Tiffany fick frukost sen gick vi iväg till dagis och det har gått jätte bra idag.. Vi var på dagis i 3timmar idag och vi var även ute idag på gården i sandlådan och det tyckte Tiffany om som alltid.. Sen efer lunch så gick vi och handla lite sen fick Tiffany sova middag och vaknade kl 14:15 igen och då fick hon mat sen gick vi ut igen och träffade Emma & Leo och gick runt på stan och sen gick vi till barncafé(Malva).. Under kvällen så har vi tagit det lugnt och det kommer bli så resten av kvällen med.. Imorgon får vi se vad som händer, beror lite på vädret.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll, ha de bra..
 

Av julimamma - 18 augusti 2011 22:10

Det är redan TORSDAG, denna vecka har gått jätte fort.. Hinner knappt med längre men det är väl också för att vi håller på med inskolningen och det tar tid.. Så nu håller vi på och försöker hitta en bra rutin så allting ska funka bra, men vi har hittat en bra rutin och det känns skönt och det tror jag även Tiffany håller med om för då vet hon vad som händer med.. Inskolningen brukar vara 1vecka men Tiffany behöver en vecka till men det gör inte mig någonting för meningen är att hon ska känna sig trygg och vet att jag kommer tillbaka dit för att hämta henne, men det är nytt för henne så det är svårt.. Nog om dagis...
Annars idag har vi tagit det lugnt och Tiffany har börja äta mer själv nu små saker iallafall men skeden är lite svårare, försöker även lära henne med och dricka ur pipmugg men det går sådär men hon försöker iallafall och det är de viktigaste.. Under kvällen så var vi ut en stund på en liten promenad och så när vi kom in så fick Tiffany gröt och så åt hon även smörgåsrån och sin ersättning.. Tiffany har även börja tycka om HAVREFRAS, det fick hon igår på dagis och hon åt en sen blev det fler och fler.. Idag åt hon närmare 20st och hon tycker verkligen om dom, så det blir och köpa hem som även kan äta hemma med.. Så har vi även fixat vinterskor och stövlar till Tiffany med så nu har hon allting inför vintern både hemma och på dagis.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, tänkte strax duscha sen blir det och kanske kolla på någon film och vänta till kl 00, så ska Tiffany få ersättning sen blir det och sova för natten sen upp skapligt för imorgon är de dagis igen.. Ha de bra!!

Nu är det bara 15dagar kvar till ULLARED!! :D  

Av julimamma - 17 augusti 2011 22:12

Idag vaknade Tiffany redan kl 7:30 fast vi kunde ha sovmorgon till kl 9.. Så det var bara och gå upp och äta lite frukost tillsammans sen fick hon ligga i våran säng och busa en stund.. Försökte få henne och sova en liten stund till men det ville inte hon göra så vi busade hela förmiddagen tills min mamma kom över.. När hon kom så åkte vi till BVC och tandläkaren med Tiffany för det var dags för en ny viktkontroll och information hos tandläkaren.. På dagis idag gick det ganska bra fast Tiffany vart ledsen några gånger när hon märkte att jag inte var i samma rum som henne, annars gick det bra.. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, tänkte duscha nu och sen vänta till kl 00, då ska Tiffany få ersättning sen ska vi sova för natten.. Ha de bra..


Grattis Tiffany som blir 13månader(1år & 1månad) gammal idag.. <3
16dagar kvar tills vi åker till Ullared!!
 

Av julimamma - 17 augusti 2011 11:58

Juni;
Vikt; 6400gram, längd; 67,5cm.. ( 3juni 2011 - 10månader & 17dagar )     
    Juli; 
VIkt; 6005gram, längd; ca  67,5cm.. ( 6juli 2011 - 11månader & 19dagar ) 

Vikt; 6015gram, längd; - .. ( 8juli 2011 - 11månader & 21dagar )
Vikt; 6180gram, längd; - .. ( 14juli 2011 - 11månader  & 27dagar )

Vikt; 6225gram, längd; 67,5cm.. ( 19juli 2011 - 1år & 2dagar )
Vikt; 6255gram, längd; 67,5cm.. ( 25juli 2011 - 1år & 8dagar )

    Augusti;
Vikt; 6310gram, längd; 67,5cm.. (1augusti 2011 - 1år & 15dagar ) 
Vikt; 6500gram, längd; 68cm.. ( 9augusti - 1år & 23dagar.. )
Vikt; 6605gram, längd; 68cm.. ( 17augusti - 1år & 31dagar/1månad..)
Tiffany har gått upp 105gram på 8dagar..

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards