Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av julimamma - 24 oktober 2011 23:16

Idag så vaknade jag vid kl 8:30 för jag hade satt alarm så jag kunde ringa till BVC och så fick Tiffany välling och jag åt gröt sen körde "R" mig och Tiffany till Kungsör för vi skulle till mina föräldrar. När vi kom hem till dom så åkte vi ganska direkt till Eskilstuna och då åkte vi till Skokanonen och där köpte vi ett par skor till Tiffany för hennes andra var försmå. Så vi börja med och mäta Tiffanys fot och vi fick hjälp med så vi gjorde rätt. Det visar sig att Tiffany har mellan 19-21, så vi testade ett par 19 men dom satt gränsfall på henne så tog vi 20 och dom satt jätte bra på henne.
När vi kom hem till dom igen så fick Tiffany sin ersättning och sen sova middag, sen när hon vaknade så fick hon gunga en stund och va ute på en promenad med. Vi åkte hem vid kl 19 och Tiffany fick ersättning och göras klar för sängen vid kl  ca 20:15. Så mamma var kvar hos oss en stund under kvällen för hon skulle hämta brorsan hos hans tjej ikväll med, när hon åkte så har jag duscha och nu sitter jag vid datan. Tiffany ska strax få välling och ny blöja sen blir det och kolla på Sjukhuset, 112-på liv och död sen ska jag sova. Skriver mer imorgon, ha det bra!
 
Tiffanys nya skor som hon fick av sin morfar, och hon tyckte om dom med. :)

Av julimamma - 24 oktober 2011 09:46

Idag är de ny vecka och denna vecka börjar inte alls bra. Men jag har iallafall ringt till BVC och försäkringskassan så nu har vi bytt sköterska och så får vi se när resten av mina pengar kommer från försäkringskassan. Tiffany har nyss druckit upp sin välling och nu blir det och ta de lugnt en stund så får vi se vad som händer under eftermiddagen. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, ha det bra så skriver jag senare.

Av julimamma - 23 oktober 2011 23:42

Idag är de söndag och det är städdag för oss. Så imorse vaknade vi och åt frukost sen stack "R" iväg till jobbet för det var en kund som skulle hyra ett släpp men kom aldrig och så fick han en försäkringshyra till Eskilstuna. Så jag städade av här hemma och Tiffany lekte under tiden och försökte "springa" ivägen när jag skulle dammsuga. Sen fick Tiffany sin ersättning för någon mat äter hon inte alls nu, sen fick hon sova middag och då kollade jag på film. Sen kom "R" hem igen och så vaknade Tiffany och då fick hon mer ersättning och sen gick vi till lekparken(kråkis) en stund och Tiffany fick gunga en stund sen gick vi på en promenad. Kom hem vid kl 19 och så åt vi pizza ikväll och Tiffany fick sin ersättning och sen sova vid kl 20:15. Så hon har sovit en stund nu och ska strax få välling och jag ska duscha sen ska jag sova för natten. Ska upp tidiigt imorgon, ska ringa tilll BVC och FÖRSÄKRINGSKASSAN som bråkar med mig just nu. Hatar när det blir problem med försäkringskassan och det är verkligen inte första gången heller. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, ha det bra!

Av julimamma - 23 oktober 2011 00:43

Idag är de lördag och imorse hade jag och Tiffany riktig mysstund länge imorse och "R" var på jobbet. När han kom hem så låg jag och Tiffany fortfarande kvar i våran säng och hade mysstund. Sen gick vi upp och så tog vi de lugnt en stund och så skulle vi åka till apoteket för att köpa; Laktulos Meda för Tiffanys mage, håller tummarna att det funkar. Sen blev vi överbjudna på middag hos svärmor, så vi åkte dit och fick jätte god mat. När vi skulle åka hem så somnade Tiffany i bilen och vi skulle in på Willys och sen åkte vi hem och då fick Tiffany bada så fick hon sin ersättning och gröt men hon ville inte ha sin gröt men hon var övertrött med. Hon somnade direkt i sin säng och när hon fick vällingen vid kl 23:30 så drack hon upp den utan problem och somnade om lika fort igen. Annars under kvällen har jag och "R" kollat på film tillsammans annars har det varit en lugn kväll för jag är jätte trött. Kommer inte på så mycket mer och skriva för ikväll, tänkte strax sova. GOD NATT!

Av julimamma - 21 oktober 2011 22:41

Kan börja med och skriva att igår kväll så skrev jag ingenting men de va för att vi vart överbjudna på mat hos "R" syster(A) och vi fick tacos och kollade på film. Så busade Tiffany med faster(A) och hundarna en stund sen kom vi hem och så fick hon gröt och sov för natten. Jag hade en mysstund med "R" sen duschade jag tog jag de lugnt.

Idag så gick vi ut och möte Emma & Leo och vi gick till stan och kollade runt lite. Sen gick vi till Kringlan, eftersom barncafé(malva) har lagt ner. Efter fiket så gick vi runt en stund och sen efter en stund så somnade Tiffany i vagnen och sov ca 1,5-2timmar. Sen skulle dom åka hem och då möte vi upp Karin och gick till Big Inn och handla lite och sen kom "R" dit för vi skulle handla mat på Willys, där möter vi hans systrar Ida & Anna. Sen åkte vi hem och åt mat sen kollade jag på Idol, tyckte faktiskt att rätt person åkte ut ikväll. Tiffany sover och ska få ersättning ikväll vid kl 23, så jag tänkte ta en varmdusch och sen kolla på lyxfällan för jag kollade aldrig på den igår. Så idag har jag och Tiffany varit ute hela dagen från kl 13 - ca19 men de va skönt ute men de började bli kallat mot kvällen. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu. Ha de bra.
  De köpte jag idag..

Av julimamma - 21 oktober 2011 22:19


  När jag busade med Tiffany ikväll. ( 21oktober 2011 - 15månader & 4dagar )

Av julimamma - 20 oktober 2011 15:39

Det är redan torsdag, hinner knappt med längre. Imorse så vaknade vi och åt frukost sen gick vi ut. Var ute på stan en stund sen handla vi lite sen gick vi till lekparken en stund med sen gick vi hem. När vi kom in så fick Tiffany mat och sen sova middag och det gör hon fortfarande. Resten av dagen blir det och ta de lugnt sen under kvällen ska jag kolla på tv och ta de lugnt. Skriver kanske mer ikväll. Ha de bra.

Köpte en body (str:80) , trosor str; 86-92 & några toffsar till Tiffany. 


Köpte en salva till Tiffany som vi ska smörja med mot hennes eksem.
 
Får vi se hur det går med om det blir något resultat om ett tag. 

Av julimamma - 19 oktober 2011 22:13

Imorse vaknade vi jag vid kl 9, gick upp och så vaknade Tiffany med. Gav henne välling och mamma var hos oss för vi skulle åka till dom. När vi var klara så åkte vi till Willys och köpte mer 1års välling sen åkte vi till mina föräldrar och var där under dagen. Det hände inte så mycket för det var så tråkigt väder ute idag. Men Tiffany har busa massor idag och lek dj hemma hos mormor och morfar för hon höjde och sänkte på ljudet emellan åt. När "R" kom och hämta oss så åkte vi till Willys IGEN och då var vi tvungna och köpa mjölk och så vart de lite annat men de va grönsaker och frukt. Sen när vi kom in så fick Tiffany gröt och ersättning och somnade direkt i sin säng. Hon ska få välling vid kl 23:30 så tills dess tänkte jag kolla på 112-på liv och död, sjukhuset och sen får jag se om jag orkar kolla på Arga snickarn. Sen ska jag sova för natten, kommer inte på så mycket mer och skriva nu. Ha en bra kväll!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards