Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av julimamma - 13 oktober 2011 13:50

September;
Vikt; 6770gram, längd; 68,7cm.. ( 7september  - 13mån. & 21dagar )
Vikt; 6940gram, längd; 69,5cm.. ( 16september - 13mån. & 30dagar )
Vikt; 7210gram, längd: - ..    ( 30september - 14månader & 14dagar )
Oktober:
Vikt: 7260gram, längd: 71cm. ( 13oktober - 14månader & 25dagar. )

Tiffany har gått upp
50gram på 2veckor. Hon har växt 1,5cm sen sist och det är ca 1månad. Men det blev ingen spruta idag för Tiffany är snorig och känns varm men har ingen feber. Vi ska få en ny BVC-sköterska IGEN och det blir den 3:e gången nu.

Av julimamma - 13 oktober 2011 00:19

 
Bilden säger nog det mesta, Tiffany har varit nappfri helt sen i helgen. Hon somnar jätte bra på kvällarna nu och även på dagarna med när hon ska sova middag. Hon har verkligen gjort stora framsteg redan nu på ca 5dagar och det är mycket för henne. Visst det var en kväll hon verkligen inte ville somna utan den men hon somnade efter 5minuter iallafall. Så det känns bra att hon kan vara duktig med och sluta med den nu, fast hon är inte så gammal 1år & 3månader(17oktober). Håller tummarna att de fortsätter så bra som det har gjort hittils för henne och oss.

Av julimamma - 12 oktober 2011 23:03


Tiffany när hon leker med bollarna i sitt tält. (12okotber - 14månader & 25dagar).

Av julimamma - 12 oktober 2011 22:24

Idag var vi till sjukhuset i Västerås igen på en ultraljudsundersökning med Tiffany. Det var ca 2månader sen vi gjorde den förra och det hade inte hänt så mycket skillnad sen dess, vilket läkaren hade hoppas på att det skulle ha gjort. Han skulle rapotera till Göteborg så får vi se vad dom säger och kommer göra. Så tog läkaren pox(syresättningen) i blodet på Tiffany och hon låg mellan 93-94% och förra gången låg hon på 95-96%, men det såg bra ut. Efter vi var klara så skulle vi åka hem och då skulle vi handla men vi stannade vid City gross och handla sen skulle vi hem, det hade hänt någon olycka på vägen så det tog ca 1timme extra innan vi kom hem för de var så långa bilköer.
Ikväll så fick Tiffany bada och så fick hon sitta i sitt tält och leka en stund och såklart kastade hon ut nästan alla bollarna på golvet. Under tiden hon satt där så renasde jag i hennes garderob, tog bort alla kläder som var försmå och tog fram str: 80 för det är inte mycket kvar av str: 74 som hon kan ha längre. Har ingen aning om hur lång hon är nu för det är ett tag sen vi mätte henne sist tror det var den 16sep. men vi ska till BVC imorgon och det ska bli intressant och se hur mycket hon väger och hur lång hon har blivit. Men jag tror inte hon har gått upp lika mycket dom här veckorna som förra gången 270gram. Hoppas hon iallafall har kommit upp till 7300gram, gärna mer. *Håller tummarna*. Ska strax kolla på 112-på liv och död, sen ge Tiffany välling och sen sova. Ha det bra.
   

Av julimamma - 12 oktober 2011 00:01

Glömde bort och skriva att all Tiffanys ersättning kostar; 9370kr för 10st lådor. Men dom 10lådorna ska räcka i 3månader nu, vi får väl se hur länge det räcker. Förut fick vi alltid beställa va 3:e vecka från apoteket och dom flaskorna skulle räcka i 2månader men de gjorde dom inte och då var det 4st lådor. Ska hoppa in i duschen nu och sen blir det och ge Tiffany välling och sen sova för natten. Ha det bra.

Av julimamma - 11 oktober 2011 20:47

Just nu är Tiffany lite snorig men annars mår hon bra, bara hoppas att hon börjar matvägra igen när hon äntligen har börja äta mat igen. Sitter just nu och lyssnar på julmusik, längtar efter julen men "R" bara klagar hela tiden! Det är de ända han kan göra, för det mesta iallafall. Märkte att Tiffanys skor börjar bli försmå för henne, men det är ingen mening med och köpa nya skor nu innan vinter. Ska kolla på tv nu sen blir det och ta det lugnt, ha det bra!

Av julimamma - 11 oktober 2011 18:47

Idag så vaknade Tiffany vid kl 9 och "R" gjorde ordning välling och jag mata henne och vi åt frukost. Sen busade vi en stund och vid kl 12 åkte vi till sjukhuset i Västerås för vi skulle träffa sjukgymnasten, diatisten & onokologen. Det gick jätte bra idag på sjukhuset och vi ska inte träffa sjukgymnasten fören i mitten av december igen, och nästa gång vi ska träffa diatisten och onokologen blir inte fören nästa år i januari. Skönt att dom är nöjda med Tiffany, men diatisten tyckte vi kunde fortsätta med Tiffanys ersättning ett tag till eftersom hon ändå tar emot den som dryck till maten. Förra veckan var jag och beställde efter mer ersättning på apoteket till Tiffany och vi fick hem det idag och det är 10st lådor med 24st flaskor i varje låda. Som ni ser på bilden så är det några lådor.

 

När vi kom hem så fick Tiffany lite mat och sen fick hon sova middag och gör det fortfarande. Vi har nyss ätit mat och nu resten av kvällen blir det och ta de lugnt. Är frusen och lite små trött i huvudet. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu. Ha det bra.

Av julimamma - 11 oktober 2011 18:36

Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29
Mina ambitioner
Dag 30
Ett sista ögonblick


Dag 11 – Mina syskon
Jag har två småbröder som är 17år och snart 21år. Han som är 17år spelar fotboll och den andra spelar bowling. Så mycket kan jag skriva.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards