Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av julimamma - 4 oktober 2011 22:26

Idag så vaknade Tiffany vid kl 9, "R" tog henne och sen vid kl 9:30 så vaknade jag och då gick vi upp och då åt jag frukost och sen busade vi en stund och sen gjorde vi oss klara för att gå ut och träffa Emma och Leo på stan. Gick till apoteket och besällde mer ersättning till Tiffany, sen gick vi runt en stund på stan och sen vidare till kyrkis var där en stund. Sen gick vi på promenad till H&M och kollade lite och under tiden så sov Tiffany i vagnen. Sen gick vi tillbaka till stan och tog en fika och sen gick vi runt en stund till och sen vid kl 18 så kom vi hem då fick Tiffany "springa" av sig en stund i gåstolen sen fick hon sitta i sitt tält och slängde hon ut alla bollarna på golvet. Sen fick hon "havreväling" sen fick hon havregrynsgröt samtidigt sen fick hon bada och så fick hon sova och då var kl 20:30. Somnade utan nappen med och on hade ingen napp i natt heller, tanken är att hon ska sluta med den helt nu. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, ska kolla på sjukhuset och 112 på liv och död sen ska Tiffany få välling sen ska jag sova. Ha det bra!
 

Av julimamma - 4 oktober 2011 22:24

Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag 
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29
Mina ambitioner
Dag 30
Ett sista ögonblick

Dag 04 – Det här åt jag i dag
Idag åt vi äggmakor, det blev enkel "middag" ikväll..

Av julimamma - 4 oktober 2011 11:13

Tisdag och Tiffany matvägrar fortfarande det går bramed 2skedar sen blir hon riktigt förbannad. Flaskan går sådär med så vi får se om det fortsätter imorgon med kommer jag ringa antingen diatisten eller bvc, inte för att dom på bvc kan göra någonting direkt. Får se hur jag ska göra och hur det går under dagen och mata Tiffany. Ska strax träffa Emma och Leo på stan, jag behöver beställa mer ersättning till Tiffany. Ha det bra!

Av julimamma - 3 oktober 2011 23:00

Det är ny vecka och idag har jag och Tiffany varit ute till lekparken(kråkis) en stund sen till affären och där träffa vi "R" och sen gick vi hem. Annars under dagen har jag tvätta, hängt tvätt, städa av lite i köket, fixat mat till mig och Tiffany. Men Tiffany har matvägra 2dagar nu det är bara ersättningen som gäller och lite annat smått men ingen mat. Huvudsaken att hon får i sig någonting så hon slipper vara hungrig och ha ont i magen. Nu under kvällen så drack hon 240ml på flaskan med välling, sen somnade hon om igen. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, ha det bra!

Av julimamma - 3 oktober 2011 01:21

Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag 
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29
Mina ambitioner
Dag 30
Ett sista ögonblick

Dag 03 – Mina föräldrar
Mina föräldrar gifte sig när jag var liten och det är dom fortfarande. Finns inte så mycket mer och skriva om dom tycker jag. Frågor ställ dom gärna!

Av julimamma - 2 oktober 2011 23:28

Idag är det söndag och vi sov hos mina föräldrar i natt så jag sov på soffan, sov sådär men huvudsaken att Tiffany sov bra. Under dagen har hon busat massor sen vid kl 13:15 gick hon och jag ut en stund på tomten så Tiffany fick gunga sen gick vi på en promenad och Tiffany somnade till i vagnen, hon sov nästan 1,5timme i vagnen. När hon vakna fick hon lite mat sen fikade vi med under dagen, vid kl 17 så kom "R" och hämtade oss för då åkte vi till Västerås till Ikea. Köpte en ny säng till Tiffany som hon fick av sin morfar och mormor. Hennes gamla spjälsäng gick sönder och just då hade vi hämtat hem hennes juniorsäng som hon ska ha senare så fick hon sova i den istället men nu så tyckte jag det var bättre med en spjälsäng istället. Dels att hon är inte så stor i längden och så är det säkrare och ha henne i en spjälsäng. Så den har jag satt ihop under kvällen men hon sover inte i den ännu, måste bädda till den och hämta ner spjälsängskydden. Så jag ska skruva ner den andra sängen imorgon, hoppas det går bra. Så jag tänkte strax hoppa in i duschen sen ska jag sova är jätte trött. Ha det bra!


  
( Tiffanys nya säng, den är monterad som den är på bilden med. )

Av julimamma - 2 oktober 2011 13:15

Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag 
Dag 05 – Vad är kärlek? 
Dag 06 – Min dag 
Dag 07 – Min bästa vän 
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag? 
Dag 15 – Mina drömmar 
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Mitt favoritminne 
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta 
Dag 25 – En första 
Dag 26 – Mina rädslor 
Dag 27 – Min favoritplats 
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29
Mina ambitioner
Dag 30
Ett sista ögonblick


Dag 02 – Min första kärlek
Det är faktiskt "R" som är min första kärlek när jag var 13år. Vi var tillsammans första gången när jag gick i 7:an sen har han alltid funnits i mina tankar hela tiden även om jag inte själv ville inse att jag verkligen älskade honom, men nekade det och försökte glömma det. Men det gick inte sen när jag på gymnasiet 2007 så blev vi tillsammans igen, även om jag hade ett "förhållande" med en annan men de var inte ett seriöst förhållande heller. Så nu har vi varit tillsammans i 4år, och även en familj.

Av julimamma - 1 oktober 2011 23:12

Redan ny månad, för 1år sen så upptäckte att vi hade kackelackor i våran gamla lägenhet det är jätte skönt att slippa dom.

Jag skrev aldrig någon blogg igår bara om Tiffanys vikt men ingenting mer. Men kom inte på riktigt något speciellt och skriva om. Men det gick jätte bra igår på BVC och vi ska dit igen om 2veckor och då är de dags för 3:e sprutan, 1års sprutan som hon ska få nu. Det är skönt att inte behöva gå på BVC varje vecka längre så nästa vecka kommer vara ganska lugn men sen om 2veckor då är de sjukhuset besök och BVC. Den 11oktober ska vi till diatisten +onokologen & sjukgymnasten. Den 12oktober ska vi till Västerås och då ska Tiffany göra en ny ultraljudsundersökning, det är ett tag sen hon gjorde en. Sen den 13oktober ska vi till BVC för vikt och spruta. Så vi får se hur det går då, för det är väl snart dags och åka till sjukhuset i Göteborg med på en ny undersökning tror det blir nov/dec någon gång för vi skulle ner igen efter 6månader när vi fick åka hem i somras.

Idag åkte vi till mina föräldrar igen och ikväll ska vi sova över hos dom och under kvällen som mamma bada Tiffany så gjorde jag lite fruktpurer och mer mat till Tiffany så totalt blev det 7st burkar. (4st med mat och 3st med fruktpurer.) Tiffany har inte sovit någon middag igår eller idag men hon har busat massor och lekt som bara den. Visst har jag försökt lägga henne men det har varit hopplöst för Tiffany har bara busa och lekt massor iallafall. Ska strax väcka henne och ge henne lite välling och sen ska jag kolla på tv och sova för natten sen. Kommer inte på så mycket mer och skriva om ikväll. Ha det bra!


»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards