Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under oktober 2011

Av julimamma - 16 oktober 2011 22:35


  Tiffany när hon målar med fingerfärg. ( "15månader" - 16oktober 2011. )

Av julimamma - 16 oktober 2011 16:17

Tiffany slutade med nappen för 7dagar sen(1vecka) och har inte haft den någonting ALLS inte ens på dagarna när hon ska sova middag. Vi började lite smått med och slutade med den för 1,5vecka sen att hon inte skulle ha den på nätterna och det gick bra och sen tog vi bort den även på dagarna med och nu har hon den inte alls. Det gick mycket bättre och fortare än vad vi trodde. Hon blir imorgon 15månader och har sluta med nappen, det är skönt för jag har sätt andra barn runt 2,5-4år som har napp. Så ikväll ska Tiffany få måla med fingerfärg och så ska vi pyssla lite tillsammans.
Är verkligen stolt över Tiffany att hon är så duktig som har slutat med nappen helt nu. Hon börjar bli en stor tjej nu. Älskar dig Tifffany. <3

Av julimamma - 16 oktober 2011 16:03

Idag så har vi varit ute till lekparken och mata änderna med under promenaden. Sen skulle Tiffany få lite mat men hon vägra äta så hon fick sova middag och sover fortfarande. När hon vaknar så ska hon äta och ska väl vi passa på och äta vi med sen blir det och leka med henne. Annars under kvällen blir det och ta de lugnt och kolla på tv under kvällen. Ska kolla på film snart sen hoppas på att Tiffany ska vakna och få mer ersättning för mat vill hon säkert inte ha nu heller. Skriver kanske mer ikväll, ha de bra!

Av julimamma - 15 oktober 2011 22:52

Imorse så vaknade vi alla runt kl 11 och vi åt frukost sen åkte vi till "R" jobb och lämna ut ett släpp sen åkte vi till Ö&B sen till Willys och så när vi kom hem så fick Tiffany mat och sen sova middag. När hon vakna så busade vi en stund och sen fick hon lite mer mat sen gick vi ut en stund på en kort promenad. Nu sover hon sen ett tag tillbaka och somnade så snällt ikväll. Hon är helt nappfri nu och det har gått 1vecka sen hon slutade med nappen helt. Jätte duktig har hon verkligen varit, trodde de skulle vara svårare och då henne med och sluta med nappen. Nu ska jag ha en mysstund med "R" sen blir det och ge Tiffany välling och sen sova. Ha det bra!

Av julimamma - 14 oktober 2011 22:36

Jag har tydligen fått mindre bloggläsare bara för att jag tog bort min facebook igår. Men jag tänker inte skaffa facebook bara för att få bloggläsare igen. Har nyligen kollat på Idol och tyckte det var dåligt program ikväll för de var många som tappade text, hoppas dom skärper till sig till nästa vecka. Ska strax in och duscha sen ska jag sitta vid datan en stund och kolla runt lite sen ska jag ge Tiffany välling sen kolla på film eller så kommer jag sova redan då jag med. Skriver kanske ett inlägg senare. Ha det bra!

Av julimamma - 14 oktober 2011 18:07

Idag så har vi tagit det lugnt. Vi busade hela förmiddagen och så gick vi ut en stund under eftermiddagen med. När vi kom in igen så fick Tiffany mat och jag åt lite mellis, sen fick hon sova middag. Då passade jag på och;

  • tvätta.
  • diska.
  • torka av.
  • hänga tvätt.
  • storstäda.
  • tvätta fönster.
  • slängt soppor.

    Så nu är hela lägenheten ren och fin igen. Tiffany har nyss vakna så jag ska ta henne nu och ge henne lite mer mat sen blir det busa en stund. Resten av kvällen blir det och ta de lugnt är lite trött just nu. Ha det bra.
Av julimamma - 13 oktober 2011 23:13

Har funderat på om jag ska ta bort min facebook tycker inte om den nya alls, kommer nog göra de om en stund. Nu annars under kvällen så känner jag mig nere och ledsen utan någon anledningen egentligen, lite jobbigt faktiskt men det är väl så. Ska in och duscha nu sen ska jag ge Tiffany välling och sova, är trött. Ha det bra!

Av julimamma - 13 oktober 2011 19:52

Idag så vaknade vi runt kl 9 och åt frukost sen busade vi en stund sen gick vi iväg till BVC för kontroll och eftersom Tiffany är snorig så fick hon ingen spruta idag. Fcik även veta att vår BVC-sköterska ska sluta så vi ska få en ny sköterska igen och det är 3:e gången på ca 1år. När vi var på väg hem så somnade Tiffany i vagnen och hon vaknade inte ens när jag klädde av henne när vi kom hem. Sen så fick hon fick mellis och så fick hon sova middag och sov från kl 13:30 - 17:30 och då passade jag på och vila en stund jag med. Kollar just nu på Sjukhuset på datan samtidigt kollar jag på Drömmen om ett barn. "R" har gjort piroger som vi ska äta nu. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu, ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards