Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 16 december 2011

Av julimamma - 16 december 2011 23:42

Idag är de fredag och imorse hade jag och Tiffany morgonmys som vi alltid har på fredag tillsammans. Så fick hon sin välling och vi kollade på julkalendern samtidigt och Tiffany satt helt inne i avsnittet idag och drack upp all välling utan att ta en paus. Hehe! Sen busade vi en stund och så tränade vi även en stund med sen vart Tiffany trött och då fick hon sova i våran säng och då låg jag kvar i sängen en stund och vilade lite och kollade på Tiffany när hon sov. Hon är så sööt när hon sover och lugn, kan inte förstå att hon är vår dotter som jag har haft i magen i 9månader. Helt otroligt! Kan inte förstå att hon blir 17månader imorgon, tiden går så fort verkligen. Annars under dagen har de blivit massor av bus och lek under kvällen så har de varit lugnt. Just nu sitter jag vid datan och gör inte speciellt mycket medan "R" och Tiffany sover som stockar. Men jag funderar på om jag ska kolla på någon film men vet inte vilken ännu. Kommer inte på mer och skriva nu. Ha de bra!
 

Av julimamma - 16 december 2011 22:57

Gillar: 
Det mesta faktiskt. Hon tycker de är kul att vi har börja med bassängträningen 1gång/veckan.
Tycker om att leka och busa med andra barn och katter(djur). Trycka på hissknappar & knappar överhuvudtaget, vill gärna tända och släcka lampor m.m

Gillar inte: 
När man ska klä på henne emellan åt. Det är väl de ända jag kommer på.

Äter: 
Frukost kl 10:15. (Välling 1½år)
Mellis kl: 12:00. (Havregrynsgröt +spe.ersättning.)
Mat: 15:00. (Vanlig mat +spe.ersättning.)
Middag kl: 18:00. (Vanlig mat + spe.ersättning.)
Kvällsmålet kl 19:45. (Havregrynsgröt +spe.ersättning.)
Sista målet kl: 20:30. (Välling 1½år.)

Sover: 

Sover hela nätterna från ca kl 20:30 - ca 10:00.



Kan: 
Sitta själv. hasar sig runt på golvet, stå emot möbler, gå om man håller i händerna m.m
Säger:
Mama, e dä, titta, tutt(Tuttis-katten), pap, ja, nej, hej osv.

Är: 

För de mesta väldigt nöjd och bestämd tjej. Vet vad hon vill för de mesta.

Favoritsaker:

Mammas mobil, tvdosa, bollar, gåstolen m.m

Tänder: 

5 stycken och en ev. på G (inte säker). Tre där nere och två där uppe (ev. en på G).

Övrigt: 

♥ Tiffany har stl: 80 på kläder.

♥ Hon använder Libero comfort fit stl: 4. (7-11kg)
♥ Gillar och gå när man håller i hennes händer.
♥ Står gärna emot möbler te.x vardagsrumsbordet.
♥ Sover 1gång om dagen nu ca 1-2timmar.
♥ Gillar att få bada på bassängträningen, är som en fisk i vattnet.
 

 

Av julimamma - 16 december 2011 02:22

Som sagt klockan är 02:24 just nu och jag har inte kommit i sängen ännu, så jag kollar på Kär & galen på kanalplay5. Men sen jag ska snart försöka sova och hoppas på att jag kan somna ganska snart. Jaja, ska kolla klart på avsnittet sen ska jag sova. God natt!! ;)
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards