Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under februari 2012

Av julimamma - 28 februari 2012 01:29

 
Idag har jag bokat en kryssning den 30mars med Birka till mina föräldrar för min pappa fyller år i mars. Så jag tänkte vara snäll och bjuda på en kryssning till dom, kan vara skönt för dom och komma iväg och bara kunna koppla av och kunna vara. Så den helgen ska jag och Tiffany vara hos min bror i Kungsör och umgås med varandra och busa med Tiffany.

Nu under kvällen har jag kollat på familjen annorluda, sofias änglar, unga mödrar och nu kollar jag på 112-på liv och död. Sen ska jag sova för natten, är jätte trött verkligen. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. God natt! =)

Av julimamma - 27 februari 2012 22:50

Under eftermiddagen så åkte jag och Tiffany till mina föräldrar under dagen. Men innan vi åkte till dom så var vi tvungna och åka till banken för att låsa upp min bankdosa för Tiffany hade fått tag på den avmisstag och låst den helt. Men nu är den upplåst igen och så åkte vi till Big Inn och hämta ut min nya mobil.
Sen åkte vi till Kungsör och var där under dagen och under bilresan till Kungsör så fick Tiffany sin ersättning och några kakor sen var hon mätt så hon fick en ny blöja sen gick jag, Tiffany och mamma på en promenad till byn och handla lite och Tiffany somnade ganska direkt i vagnen och sov 1timme. När vi kom hem så fikade vi och så lekte Tiffany en del och jag spelade även Yatzy med brorsan och han vann över mig. Så åt vi mat innan vi åkte hem och till och med Tiffany åt maten sen åkte vi hem för "R" kom och hämtade oss. Så vidare till affären och handla sen hem och Tiffany fick välling och de var första gången på över 1vecka som hon drack upp allting. Så har kollat på familjen annorlunda och nu kollar jag på Sofias änglar sen ska jag ta en dusch och bädda ner mig och kolla på 112-på liv och död sen ska jag sova för natten. Kommer inte på så mycket mer och skriva om dagen. Skriver mer imorgon under dagen, ha de bra! =)

Bilder från idag på Tiffany i sin nya dress. Även på när Tiffany satt och väntade på mormor skulle hämta oss. 

Av julimamma - 27 februari 2012 12:00

Idag är de måndag och denna vecka är de sportlov här i stan..
Men iallafall vi hade en tid på BVC idag kl 13,00 men de blev ingenting denna vecka heller eftersom sköterskan ringde imorse och avbokade IGEN, för att hon är sjuk. Så vi fick en ny tid till nästa vecka igen och då är de 3:e gången får vi se om vi får komma då eller om de blir avbokat igen.
Så de blir andra planer för idag men vad de är talar jag om ikväll istället, Haha! Nu ska jag busa med Tiffany för hon är riktigt busig just nu. Ska hämta ut min mobil idag som har kommit redan, HURRA!

Skriver mer senare under dagen/kvällen. Ha de bra! =)

Av julimamma - 26 februari 2012 23:52

Jag tänkte strax lägga mig och sova jag med. Har inte riktigt kunna gjort de än har ont i magen just nu, hoppas de går över tills imorgon. De blir och gå skapligt med för vi ska göra lite saker imorgon, hoppas de går bra imorgon med allt. Dels måste jag fixa med min bankdosa som antagligen Tiffany har fått tag på och lekt med och spärra den. Så jag måste till banken med den och fixa upp den igen, så jag kan göra mina bankärenden när jag behöver göra det. Så skulle jag även behöva fixa så jag kan ta ett kort till nytt legitimation för mitt andra går tydligen ut snart, upptäckte jag faktiskt igår.
Imorgon ska vi även få reda på Tiffany har gått upp i vikt med, har inte varit just på BVC sen i december för sist vi vägde henne var de i Västerås. Är nyfiken och hoppas hon har gått upp bra i vikt nu iallafall. Får se imorgon, skriver mer imorgon. God natt! =)



Av julimamma - 26 februari 2012 23:31


Tiffany ville så gärna leka i sandlådan men de gick inte så bra för henne, stackarn! <3 (19månader & 9dagar)
 

Av julimamma - 26 februari 2012 22:24

I natt sov jag och Tiffany på soffan och de var riktigt mysigt men så vaknade hon vid kl 07:15 men då la jag henne i sängen och då somnade hon om igen så vaknade hon igen vid kl 10. Men jag tog extra sovmorgon till kl 11 sen åt jag frukost och tog en dusch. Tiffany sov middag vid kl 12 och meningen var att jag skulle kolla på film med "R" men somnade ganska direkt, haha! Vaknade ungefär samtidigt som Tiffany och så fick hon mellis sen fick hon leka en stund så gick vi ut en stund till lekparken och så handla vi lite innan vi gick hem igen.
När vi kom hem så fick Tiffany gröt och ersättning så fick även ta ett bad med innan hon somnade och under tiden Tiffany badade så gjorde "R" maten. Tiffany somnade redan kl 19:15 ikväll och efter hon somnade så har jag haft Pysen lös en stund och gjort rent hans bur. Så har jag även diska med och torka av lite i köket. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ska snart lägga mig och sova. Skriver mer imorgon, under dagen. Ha de bra! =)

När Tiffany fick gunga en stund men tröttnade ganska snabbt. Ville hellre leka i sandlådan men de gick inte så bra.. 

Av julimamma - 26 februari 2012 00:14

Jag ångrar inte de jag har gjort här omdagen, vi har ändå inte pratat med varandra på 2månader. Så det känns faktiskt skönt och som rätt val jag har gjort. Hoppas bara att du kommer inse att familjen är det viktigaste man har. Dom ställer alltid upp i vått och tort livet ut. Hoppas du också kommer en dag inse att familjen är de viktigaste man har och de bästa man faktiskt har med. Dom finns alltid där när man behöver dom. En mamma, pappa och syskon är de bästa man kan ha för dom finns alltid för en om de händer någonting jobbigt eller om man vill dela glädje tillsammans.

Som sagt jag hoppas du en vacker dag verkligen inser att familjen är faktiskt det bästa man har även om man inte alltid tycker det. Men tills den dagen om den kommer så kanske jag kan börja ha kontakt med dig igen, men inte innan det. Hoppas du har lärt dig eller kommer lära dig en läxa av det här!





Jag trodde du var min lillebror för alltid men jag känner inte dig längre, vet inte vem du ens är längre. Eftersom vi inte ens pratar med varandra så kan jag inte börja känna dig heller. Den tiden du förlorar med oss kan du aldrig få igen, den tiden kommer du ha förlora för alltid för den kommer aldrig tillbaka igen.
Hoppas du inser de och att du kanske kan bli min lillebror igen en vacker dag. Jag saknar min lillebror som jag alltid har haft vid min sida när vi växte upp tillsammans!

 

Av julimamma - 26 februari 2012 00:07


Tiffany sitter och leker en stund innan vi ska lägga oss. Älskar dig Tiffany!   
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards