Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under februari 2012

Av julimamma - 25 februari 2012 23:42

I natt somnade jag på soffan när jag skulle kolla på film och vaknade av att Tiffany var ledsen vid kl 03:15 och så kom jag själv i säng vid kl 03:30 och så vaknade Tiffany igen vid kl 07:30 men lyckades få henne och sova en stund till kl 10. Så åt vi frukost sen tog jag en dusch och Tiffany lekte med skorna i hallen under tiden, vilket hon tyckte var kul.
Sen kom min mamma och hämtade oss och vi åkte med dom till Eskilstuna och dom hade Tiffany under stunden när jag gick i några affärer och kollade efter ny vårjacka till mig själv. Men jag hittade ingen som jag tyckte om fören vi kom till Ica Maxi och då köpte jag även en fleccjacka till Tiffany och några barnböcker eftersom de är bokrea nu.

Så vi har varit i Eskilstuna under dagen och kom hem vid kl 18 och då fick Tiffany faktiskt ersättning sen sova middag och vaknade vid kl 21:30 ungefär och då fick hon mer ersättning och nu ligger hon brevid mig i soffan. Vi ska sova tillsammans på soffan och ha de mysigt tillsammans. Men just nu vill hon inte ligga still, antagligen är hon inte riktigt trött för att sova än. Får se hur de går förhoppningsvis somnar vi snart iallafall. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, skriver mer imorgon när jag har tid och sitta vid datan. Ha de bra och sov gott sen! =)

   
Vi var och mata änderna i Eskilstuna.                           Så är de även en bild på de jag köpte till Tiffany idag..

Av julimamma - 24 februari 2012 23:45

Har suttit och har gjort om på min blogg under kvällen har inte så mycket annat och göra. Ikväll blev de faktiskt pizza och kollade på tv samtidigt, annars har de inte hänt så mycket mer under kvällen. Pysen har varit lös en stund på soffan och Tiffany ville hela tiden klappa honom, hon är jätte snäll och försiktig mot honom!
Under dagen har vi varit ute på promenad i de vackra vädret vi hade 8+ grader ute snacka om att våren på G nu, längtar ännu mer nu till sommaren. Tiffany har varit jätte duktig och har ätit sin mat och gröt idag utom ikväll, välling ville hon inte ens ha imorse eller nu ikväll. Hon har fått 1flaska med ersättning idag och de är 200ml men hon drack ca 90ml av den. Hon verkar inte vilja dricka den lika mycket längre, de är oftast mjölk eller vatten hon vill ha till maten nu.


Tänkte på en annan sak under kvällen, det är ett tag sen vi var och vägde Tiffany. Sist i vägde henne var den 10januari och då vägde hon 7680gram och var 73,3cm. Ska bli intressant och se vad hon väger på måndag, om vi får komma till BVC denna gång om hon inte blir sjuk/ledig eller är hemma med sjukt barn.


Funderar på ta och duscha sen kanske kolla på någon film så jag blir trött och kan sova. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu. Tänkte lägga upp lite bilder från idag och vad jag har köpt till Tiffany idag. Ha de bra & sov gott sen! =)
 
Bilder på när Tiffany sover i vagnen.                              Kläder jag köpte storlek: 86-92.

Av julimamma - 24 februari 2012 17:21

Satt och mata Tiffany och hon åt jätte bra sen gick vi ut på promenad och det tog inte alls lång stund innan Tiffany somnade i vagnen. Vi gick iallafall till Willys och handla lite sen till H&M och sen gick vi på en promenad hem och Tiffany sov fortfarande men hon vaknade strax innan vi kom in igen. Hon sov ungefär 1,5timme idag vi har nyss kollat på Unga mödrar på datorn. Nu blir de och byta blöja och sen ge Tiffany mat strax sen kolla på barnprogram med Tiffany och hoppas på att "R" kommer hem snart. Lägger in lite bilder senare. Skriver mer sen. Ha de bra! =)

Av julimamma - 24 februari 2012 11:48

Idag är de fredag och vi har ätit frukost för ett tag sen och nu leker Tiffany för fullt och kollar även på barnkanalen. Det verkar som att våren på G nu vilket är skönt men de är bara hoppas de blir lite varmare nu. Idag har vi inga plnaer planerade så de blir och ta dagen som den kommer och försöka hitta på någonting och göra iallafall.


Eftersom Tiffany inte åt så mycket gröt igår kväll så tänkte jag väcka henne vid kl 00, men hon vaknade själv så då fick hon 250ml välling och hon drack upp iallafall 180ml men de var knappt hon drack först 100ml men jag fick lura i henne vällingen. Men imorse ville hon inte alls ha välling hon ville hellre ha havregrynsgröt och mjölk till. Sen var hon nöjd och jag åt 2st kokta ägg och ½halv maka för sen var jag riktigt mätt.


Funderar på vad vi ska göra idag, hoppas vi kommer på någonting och göra iallafall. Skriver mer senare, ha de bra! =)

Av julimamma - 23 februari 2012 23:31

   http://www.youtube.com/watch?v=4uKUsuW-E...re=endscreen

Vart tog du vägen, vem är du? Vart tog min lillebror vägen? Varför? Har alltid varit vid din sida! Det har gått 2månader vi har inte ens prata med varandra! Jag har förlora min andra halva för alltid det är jobbigt. Jag saknar min lillebror. Jag känner inte dig längre, vem är du? Tänker inte acceptera det mer, du kommer inte finnas i mitt liv mer för en vacker dag har jag glömt dig! Kommer inte finnas för dig mer! Vem du nu än är så är du inte min lillebror längre!

Av julimamma - 23 februari 2012 22:30

Nokia Asha 300 Mobiltelefon (röd) 



Annars under dagen så har jag och Tiffany kollat på unga mödrar och lekt. Så skulle jag ge Tiffany mat men de ville hon inte riktigt ha så jag gjorde ordning med gröt men de ville hon inte riktigt heller ha så är de ibland. Men jag la henne för kvällen redan vid kl 18:30 och så väckte jag henne vid kl 20:30 men hon ville inte riktigt ha någonting då heller. Så jag la henne i sängen igen och tror faktiskt att hon somnade ganska direkt igen för de vart tyst direkt. Annars har jag kollat på Lyxfällan och nu sitter jag vid datan och gör inte mycket alls. Sitter mest och funderar på vad jag ska hitta på och göra under helgen för "R" ska jobba och han mår inte ens bra. Förstår itne varför han ska utsätta sig och sin hälsa när han är dålig. För de kan vara farligt och utsätta kroppen för mycket om man är förkyld och är allmänt slö i kroppen och har ont. Tycker faktiskt synd om honom att han måste jobba dessutom så länge varje dag mellan 07:00 - ca 17:30 ~18:00, när han är dålig. Det är inte ens ofta han är sjuk/förkyld så förstår inte att han tvingar sig själv som han gör. Stackarn! Orkar inte skriva mer i bloggen ikväll är inte alls på bra humör just nu. Skriver mer imorgon. Ha de bra!













Av julimamma - 23 februari 2012 15:17

Imorse vaknade Tiffany vid kl 09:30 och jag gick upp och vi åt frukost vid kl 10 men hon ville inte ha välling alls hon ville hellre ha mjölk och gröt. Så Tiffany åt havregrynsgröt 1,5dl och 130ml mjölk sen var hon mätt. Så fick Tiffany leka en stund på golvet men de ville hon inte göra, hon ville sitta i sin matstol och kolla på när jag diskade och gjorde rent katternas matskålar. Sen ville hon gå ner och leka när jag var klar i köket, men då var Tiffany mest ivägen hela tiden när jag skulle lägga in kläder i hennes skåp. Haha! Men så är de ibland, de är bara acceptera de och försöka flytta på Tiffany så man kan göra klart de. Sen lekte jag en stund med Tiffany och så tröttnade hon på mig och ville bråka med katten Molly. Jag satte igång en maskin med tvätt med.
Så fick Tiffany mat vid kl 13:40 då fick hon lasang och mjölk till de, sen till efterrätt fick hon äta lite äpple och de tyckte hon var gott. Jag testade med ersättning nu med men de ville hon inte ha alls. Nu sover hon middag och har gjort de inte så länge. Tänkte kolla på tv och vila en stund jag med nu, skriver mer senare. Ha de bra! =)

Av julimamma - 22 februari 2012 23:28

Under kvällen så somnade Tiffany kl 17:30 och så väkte vi henne vid kl 21:30 då tyckte jag det var dags för lite gröt. Så Tiffany åt 1,5dl havregrynsgröt, maka med mjölk till. Sen fick hon borsta tänderna och leka ca 10minuter sen gå och lägga sig för natten och somnade utan några problem ikväll. Riktigt duktig tjej som åt jätte bra och somnade ganska direkt igen! Jag ska kolla klart på Det okända och dagens avsnitt av 112-på liv och död. Sen blir det och sova för natten, är skapligt trött men inte tillräckligt för att kunna sova än. Segt!
Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, skriver mer imorgon under dagen! Ha de bra och sov gott! =)

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards