Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av julimamma - 7 juli 2012 23:24

Under dagen sov Tiffany middag mellan kl 16:30 - 19, under tiden hon sov så åt vi mat och sen gick jag och Petra upp på vinden och plockade fram bebiskläderna i neutrala färger så de blev en svartsoppsäck med kläder som jag ska tvätta upp. Sen gick vi ut en stund med Tiffany till lekparken och sen till affären och hem igen. När vi kom hem så pysslade Petra lite och jag tvättade av Tiffany men innan hon fick bada så satte jag henne på pottan. (Pottan har hon fått av sin mormor&morfar i förskott i present.)
I början vart hon fundersam sen sa jag att hon kunde kissa i pottan och de var som hon lyssnade och gjorde de och då fick hon världens leende på läpparna direkt och frågade " Titta är de? *  

 
Sen fick hon bada en stund sen fick hon välling och sen bädda jag rent hennes säng och hon fick sova för natten. Så nu ska vi ta de lugnt och kolla på film tillsammans så får vi se vem som somnar först ikväll. Haha!

Jag har JÄÄTTE ont i min HALS så jag blir GALEN. Jag har tagit hostmedicin och Strepsils så jag hoppas de blir bättre till imorgon annars blir de och dricka te också. Orkar inte med min hosta mer!
Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon när jag har tid och verkligen hinner blogga, annars kan jag försöka blogga från mobilen för jag har fixa appen till den nu. Ha de bra och god natt!

Av julimamma - 7 juli 2012 18:10

Vaknade kl 10 och dom andra sov fortfarande till och med Tiffany. Så jag la mig i sängen en stund sen vaknade Tiffany vid kl 10;30 och då åt vi frukost och hade de mysigt tillsammans. Sen fick hon leka och jag tog en ducsh för dom andra hade vaknat då. Sen började jag diska och efter de gick vi ut på stan och mötte upp Karin sen hem och då fick Tiffany sova middag och gör fortfarande. Sen har vi tagit de lugnt för jag har grymt ont i halsen just nu. Inte alls roligt! Skriver senare, ha de bra!

Av julimamma - 7 juli 2012 17:59

Älskar dig.

Av julimamma - 7 juli 2012 01:12

Jag blir så glad när jag ser Tiffany utvecklas och leker för fullt för hon är så glad tjej.
Det känns som hon lär sig någonting nytt varje dag men hon visar dessutom att hon verkligen kämpar

och ger inte upp i första taget, utan hon försöker flera gånger.
Som ikväll så har hon försökt flera gånger att ställa sig upp själv upp emot vardagsrumsbordet, men lyckades

inte helt men hon försökte tills hon lyckades en gång själv sen var hon jätte glad.
En sån sak gör mig extra stolt som mamma när hon verkligen kämpar och märker själv att det händer någonting.
Samtidigt att hon får beröm och får höra att hon är duktig, älskar dig Tiffany.
Du är mammas prinsessa och gör mamma stolt över dig extra mycket när du verkligen kämpar!

Tiffany gillar verklgien och klättra i soffan själv, när hon kan ställa sig upp! <3 

Av julimamma - 7 juli 2012 00:00

Under dagen ringde jag till Dagvården som vi gick mycket förut med Tiffany dels för hon fick sprutor där och lite annat med. Förit har hon fått sprutor som var: RS-spruta - mot RS-virus(Synagis) och Influensa-spruta. 
Så har Tiffany inte helt fullt immunförsvar som "normala-barn", hon har någon procent mindre, men det är ingenting hon kommer få vaccination emot om hon inte kommer vara sjuk hela tiden när hon har börja på dagis(förskolan).
Men till hösten kommer Tiffany få influsensa-spruta iallafall det är ett extra skydd för henne så hon inte blir förkyld lättare och hela tiden. Hur länge hon ska få den sprutan det vet vi inte heller, men hon får den eftersom hon är i den riskzonen för hon är hjärtbarn.

Vi fick även en faktura igår för att vi hade "missat" ett besök hos dietisten & logopeden i Västerås, men vi hade aldrig fått den kallelsen hem ens och det stod i datan imorse när jag pratade med henne i expritionen. Så hon förstod att vi blev förvånade över att vi hade fått en faktura istället för en kallelse till besöket. Så vi kunde bara riva räkningen och vara glada igen. Hurra!
Men jag pratade med dietisten under eftermiddagen med och hon visste inte om att vi har fått en ny dietist på Habliteringen, men hon och den gamla logopeden ville träffa oss en sista gång ev. och bara stämma av de sista och säga Hej då och önska oss lycka till.

Men vi har inte ens fått någon ny tid till den nya dietisten eller något namn på den personen heller så vi får se om vi kommer träffa henne under hösten eller närmare till julen. Det är ingen som vet det heller så vi får se hur de blir med det.
Vi har haft en del besök på Habliteringen den sista tiden men de är för dom ville kolla hur Tiffany är i utvecklingen osv. och sen att vi verkligen skulle komma igång med det snarast med eftersom vi inte ska gå kvar i Västerås längre.
Sen blir de nya kontroller till augusti/september för dom vill se vad som har hänt under sommaren med Tiffany.

Så det kommer bli lugnare med en del kontroller ett par veckor nu fram över men vi har även BVC med men de är slutet av denna månad så denna gång kommer de gå ca 6veckor emellan kontrollerna nu. Men de är för att dom har semester och dom är inte så oroliga att Tiffany ska ha gått ner i vikt eftersom det var länge sen nu, sist var i januari när vi var ner till Göteborg på kontroll. Sista månaderna har Tiffany gått upp jätte bra och börjar komma upp till en fin kurva igen.

Det var lite uppdateringar om de nu med..!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards