Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av julimamma - 9 juli 2012 23:14

Under förmiddagen har vi varit på habliteringen och där träffade vi som sagt: Kuratorn och psykologen!

Vi pratade mest om hur vi tyckte de hade varit dom sen vi kom till dom och om de var någonting vi funderade över.
Sen pratade vi även om dom gångerna vi har legat inne på sjukhuset i Göteborg och Västerås med. Dock blev de faktiskt 

en del negativa saker emot Västerås faktiskt, tyvärr men måste verkligen förbättre sin sjukvård där och lyssna på sina pasietenter/föräldrarna till barnen och dessutom förklara mer för föräldrarna, Men där emot så tycker vi faktiskt bättre om Göteborg även om de finns några som inte riktigt lyssna på oss där heller alla gånger men de gick alltid och prata med någon annan dom lyssnade där. Men inte i Västerås de var vi tvunga och tjata om att få prata med Överläkaren och joruläkaren som var där emellan åt speciellt om dom hade lovat att vi skulle få åka hem på perimisson sen inte håller de dom lovar då är de klart man blir förbannad. Speciellt när det inte fanns någon speciell anledning till att vi behövde vara kvar under dagen åtmistonde.
Vi pratade även om försäkringskassan lite om ärenden som håller på och utredas just nu.
Sen att vi ska ha ett till möte i augusti med ett gäng bland annat:
Speciallpedagogen, kurator, sjukgymnasten, logopeden, arbetsterapeut, personal från förskolan osv. (dom jag kommer på nu)
Sen pratade vi även såklart om Tiffany med om hur hon mår, utvecklas och hur hon äter osv. Vi var där i ca 1timme och 

den timmen gick ganska fort kan jag säga. 

Det är de jag kommer på just nu som vi pratade om, och jag tycker de är jätte bra att vi har fått komma igång med allt på habliteringen nu innan semestern och att det inte väntades till efter semestern. Eftersom då hade de gått några månader som vi inte hade kanske kunna prata med om de hade varit någonting speciellt. Personalen är jätte trevliga på habliteringen och dom verkligen lyssnar på oss med. Kommer inte på så mycket mer och skriva om besöket idag.

Av julimamma - 9 juli 2012 21:13

Morgonen började redan vid kl 08 för de var dags för besök på habliteringen och de var träff med Kurator och psykolog, det gick kanon bra och tiden gick jätte fort dessutom. När vi kom hem igen så fick Tiffany leka en stund sen vid kl 12 fick hon mellis och sen ville hon leka mer men de var dags och gå till apoteket och fixa fler allergitabletter till mig. 
Så gick vi på en promenad med eftersom de var ändå så pass fint väder ute även om de var väldigt varmt så var de skönt ute med. Så när vi började närma oss hemmåt så somnade Tiffany till i vagnen en stund ca 10minuter sen la jag henne i sängen för att hon skulle få sova mer men de ville inte hon. Så hon fick sitta med oss och äta korv med bröd ikväll och hon åt jätte bra själv faktiskt, tog lite tid men hon åt nästan upp den iallafall. 
Sen fick hon leka en stund medan jag plockade ordning inne på hennes rum en stund sen fick hon sitta på pottan en stund ikväll med och hon gjorde NR2 i pottan ikväll. Varje gång hon har suttit på pottan nu så har gjort någonting varje gång, jätte duktig tjej verkligen. Sen fick hon välling och sen sova för natten och somnade ganska direkt utan några problem, jätte skönt.

När hon hade somnat så började åska massor och regna och "R" gick ut på balkongen och kollade för fullt medan jag satt i soffan och skakade massor. Tycker verkligen inte om åskan men Tiffany sov som en stock genom de hela, skönt!
Annars har jag tagit de lugnt eftersom jag har ont i huvudet så jag ska strax lägga mig och sova för natten med. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha de bra och god natt!
     
Bilder på Tiffany när hon hade snurra runt och lagt sig på mage för att sova en stund.   

Av julimamma - 9 juli 2012 00:19

Morgonen började med att "R" mobil ringde och han gick iväg och jag gick upp samtidigt som "R" gick så vaknade Tiffany men då var klockan iallafall 10:15 ca?. Så jag tog upp henne och klädde på henne gjorde välling och Petra sov fortfarande så jag åt en maka som frukost för jag var inge hungrig. Sen fick Tiffany leka en stund inne på sitt rum och samtidigt så kollade jag hur hon lekte lite och upptäckte att hon försöker ställa sig upp flera gånger emot sin säng bland annat. Hon är verkligen överrallt och försöker klättra upp emot möblerna nu, så nu börjar de hända saker här hemma men de är jätte kul och se att hon utvecklas.
Annars så har de inte hänt så mycket Petra vaknade efter kl 13 och Tiffany fick leka några timmar tills Petra åkte hem vid kl 14:30 sen fick Tiffany mellis och emellan åt ville hon klättra runt i soffan. Sen drack hon upp de sista av sin mellis sen fick hon sova middag då var kl runt 15, så jag satte igång en maskin med tvätt och bädda ordning på soffan och plocka ordning lite i lägenheten med.
Sen tog jag de lugnt och "R" kom hem vid kl 16:30? så han har varit borta hela dagen men de blir så ibland. 
Annars under kvällen har vi tagit de lugnt och Tiffany har lekt och träna lite med och så har vi även haft en pott-träning stund ikväll med. Hon var jätte duktig hon gjorde båda sina behov i pottan, hon fick jätte mycket beröm sen var de dags för att borsta tänderna och sova för natten vid kl 20:45.
Under kvällen har jag inte gjort så mycket faktiskt har haft ont i magen, vet inte varför och så har jag hosta lite med men har inte lika ont i halsen längre som igår. Hurra, hoppas de försvinner! Tänkte ta och krypa ner i sängen och sova nu för natten. 
Skriver mer imorgon när jag har tid under dagen/kvällen. Ha de bra och god natt!
  (Bild från google.)    

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards