Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under mars 2013

Av julimamma - 23 mars 2013 23:41

   
Idag är det exat 1månad sen Pysen somnade in. Tiden går så fort och jag tittar forfarande på den platsen han hade sin bur i bokhyllan. Får för mig att buren står fortfarande kvar och att jag ser att han mår bra och klättrar runt i buren som förut innan han blev sjuk. Ibland så märker man att Tiffany fortfarande letar efter dig. Du är verkligen saknad och älskad, har tänt ljus för dig ikväll.. Saknar dig, vila i frid Pysen! <3

Av julimamma - 23 mars 2013 23:28

Morgonen började vid kl 10 och vaknade av att mobilen ringde sen åt jag frukost och så gjorde vi oss klara för att åka till Kungsör och hämta mamma sen åkte vi på loppis och kollade runt lite och hittade en del bra saker faktiskt. Jag köpte en trehjuling som man sparkar sig fram och den går även att vika ihop till Tiffany, toalett trappa till Tiffany och så köpte jag babylift till bebisen som jag ska ha i vagnen bland annat. Mamma köpte Nalle puh och barnstolen till barnen som Tiffany sitter i på bilden. 
Sen åkte vi till Kungsör igen och då blev jag och Tiffany kvar där ett par timmar och Tiffany åkte runt på sin cykel och hade jätte roligt och jag har fyllt i några viktiga papper med och så har Tiffany lekt hela dagen och busat. Så under kvällen vid kl 18;30 gick jag och mamma ut med hunden på en promenad med sen åkte vi hem och eftersom Tiffany hade fått ny blöja, välling och borsta tänderna innan vi åkte så var det bara och sätta på henne pyjamas när vi kom hem och lägga henne i sängen för natten.
Annars under kvällen har jag tagit de lugnt för jag är fortfarande jätte mätt efter maten, trött och ont i ryggen så jag ska strax krypa ner i sängen och kolla på ett program sen sova för natten..


Av julimamma - 22 mars 2013 23:18

Morgonen började vid kl 9-tiden och sen lämnade jag Tiffany på dagis och fick besked att vi ska få flytta till radhus under sommaren, så under dagen har vi sagt upp våran lägenhet och andra saker med. Annars under dagen har jag tagit de lugnt för jag har haft ont i huvudet, ryggen och mått illa med. 
Hämtade Tiffany på dagis och så gick vi till affären och handla lite smått sen gick vi hem och då fick hon leka en stund för hon ville inte sova direkt. När jag hade precis lagt henne i sängen så ringde "R" för då skulle vi iväg och skriva på papper hos hyresvärden så det var bara och plocka upp Tiffany igen och åka sen när vi kom hem så ville Tiffany bara sitta i knä och gosa mest för hon är inte riktigt sig själv just nu när hon håller på och får sin tand. Men efter en stund så somnade hon till i famnen så jag la ner henne i sängen och så kollade jag på Holby City på tv4play och vänta på att "R" skulle höra av sig så skulle vi åka till affären och handla. 
Annars under kvällen har vi ätit middag och haft fredagsmys i soffan tillsammans och tagit de lugnt sen ville Tiffany gå och lägga sig vid kl 20:15 för då var hon trött. Ska lägga mig jag med för jag är trött..

Av julimamma - 22 mars 2013 10:45

 Morgonen började vid kl 9-tiden och så var jag och lämnade Tiffany på dagis och då ringer min mobil och fick jätte roliga besked. I onsdags förmiddags var vi och kollade på ett radhus och dom ville tala om att den blir våran så vi kommer flytta under sommaren, HURRA! 
Så det blir och ansöka dagisplats till Tiffany på ett annat ställe istället så det blir och packa och rensa bort massa saker som vi inte ska ha kvar och slänga det. Det ska bli spännande!

Av julimamma - 21 mars 2013 22:44

Morgonen började vid kl 09 och gjorde oss klara och så fick Tiffany välling sen gick vi till dagis men hon var inte riktigt sig själv imorse hon var ledsen och gnällig men det är tanden som bråkar för hon pekar i munnen och säger ajaj. Men när hon kom till dagis blev hon lite gladare men har tydligen inte ätit så mycket och inte av sin smoothie heller men när jag kom och hämtade henne så drack hon upp flaskan.
Sen gick vi på promenad en stund för Tiffany ville inte gå hem fast det blåste storm ute idag men när vi kom hem så fick hon ny blöja sen så åkte hon runt en stund på sin gåbil och jag plockade ordning på hennes saker som hon hade haft med sig till dagis. Sen fick hon sova middag och somnade strax efter kl 15 och sen satte jag igång en maskin med tvätt och vilade en stund och kollade på tv för jag hade ont i ryggen efter promenaden. 
Annars under kvällen så har vi käkat middag och jag har dammsugit och Tiffany fick bada för hon har fått en behandling emot skorv i hårbotten och så fick hon plaska en stund och "R" höll koll på henne sen hängde jag upp tvätten och plockade in ren tvätt. Sen har jag plockar ordning lite på saker och sen fixat barnvagnen och satt dit liggdelen för vi använder nu bara Tiffanys paraplyvagn för den räcker åt henne. 
Så under tiden jag har plockat ordning med saker och tvätten så har jag små kollat på Djurakuten, Lyxfällan sen kollade jag på Sofias änglar på kanal5play för sen sa min rygg ifrån igen. Ska snart sova för natten med..

Av julimamma - 20 mars 2013 23:03

Morgonen började vid kl 09 och sen åt vi frukost och sen åkte vi iväg på ett ärende sen var vi hos mina föräldrar en stund och fikade lite sen åkte vi till bassängträningen. På bassängträningen så gick det jätte bra och Tiffany förvånade oss ganska mycket faktiskt har börja acceptera att göra nya saker mer och mer det tråkiga är att det var sista gången för denna termin och det börjar inte fören i augusti/september igen. 
Efter bassängträningen så åkte vi och handla hem lite smått sen åkte vi hem och jag tog en alvedon och sen la jag mig på soffan och vilade  för Tiffany sov redan la henne i sängen direkt när vi kom hem. Sen blev jag väckt av "R" vid kl 18:15 för då var maten klar och Tiffany sov fortfarande och hon var verkligen trött. Fick väcka henne vid kl 21:45 för att ge henne välling och ny blöja sen fick hon sitta upp en stund till kl 22:15 och sen borsta tänderna och sova för natten hon var verkligen trött idag efter att ha busat hos mormor och tränat massor på badet. 

Någonting som kan vara jobbigt ibland det är väntan och man inte vet när man kan få besked på saker och ting. Det är jobbigt man vill helst veta direkt beroende på vad det gäller, men det är ju alltid så med saker och ting. Ska strax krypa ner i sängen och sova för natten är jätte trött, men "lillen" i magen verkar inte vara det eftersom den rör sig för fullt och inte vill vara still..

Av julimamma - 19 mars 2013 13:41

Spännade imorgon ska vi göra en sak så får vi se hur det blir sen, inget bestämt ännu. Men vad det handlar om tänker jag inte avslöja ännu fall de inte blir så. Men är grymt spännande och nyfiken iallafall så får vi se vad vi kommer avgöra och vad som sägs. 
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards