Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under januari 2012

Av julimamma - 24 januari 2012 14:40

Tiffany fick välling vid kl 08:15. Sen packade vi det sista som vi skulle ha med oss till Göteborg. Så gjorde vi oss klara att åka till tåget som skulle gå kl 10:28. Nu försökervi få henne och sova middag men det går inte så bra. Skriver mer senare!  Ha det bra! =)

Av julimamma - 23 januari 2012 22:13

Jag vaknade vid kl 09:15 men låg kvar i sängen en stund för att lyssna om Tiffany var vaken, och just då ringer dom från Göteborg. Dom frågade om vi kunde komma tidigare till sjukhuset och då ska Tiffany få dessutom göra hjärtkateterisering en dag tidigare så, nu är det bara hoppas det inte blir ändrat igen. Men ikväll har vi handlat och så käkade vi även på donken med. Så kom vi hem och plockade ordning lite och så har jag diskat, kollat på tv på Sofias änglar och Mammor och minimodeller.
Ska snart duscha sen blir det och lägga sig i sängen skapligt med för jag är trött ikväll. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu faktiskt men det är för att jag är trött. Ha de bra. Skriver mer imorgon! =)

Av julimamma - 23 januari 2012 00:42

Har nyligen duschat och fixat sängarna och även Tiffanys vagn så slipper jag göra det imorgon. Har satt dit åkpåsen, refelxerna och även flyttat över regnskyddet med så nu är vagnen klar för Göteborg turen.
Nu ska jag ta alvedon och ett glas vatten och lägga mig i sängen och sova för natten, är jätte trött och har ont i hvuudet med. Har haft ont i huvudet i 2dagar i rad nu på kvällarna det är inte alls skönt, hoppas det försvinner.
GOD NATT, SOV GOTT! =)

Av julimamma - 22 januari 2012 23:28

Nu blir det och duscha sen ska jag fixa sängen och vagnen med sen ska jag faktiskt sova. Så jag skriver mer imorgon igen under dagen. Ha det bra. God natt allihop! =)

Av julimamma - 22 januari 2012 22:29

Under kvällen har Tiffany lekt en del och busat med oss. Så har vi även tränat lite med och gå med gåvagnen, sen fick hon sin välling och sova för natten vid kl 20:30 och somnade ganska direkt. Sitter en snabbis nu vid datan tänkte skriva lite och kolla runt lite snabbt sen ska jag bädda rent i sängarna och duscha. Har även tagit fram kläder till Tiffany som vi ska med oss när vi åker till Göteborg. Ska även fixa ordning vagnen som vi ska ha med oss också, tänkte sätta dit reflexer, åkpåsen och sätta dit regnskyddet så den är lätt och ta fram. Men så är det iallafall, kommer inte på så mycket mer och skriva.

Det är blandade känslor angående om att åka ner till Göteborg just nu:
Dels ska de bli kul och åka ner igen på ett sätt för då får man träffa alla sköterskor vi har haft, läkare och även dom på lekterapin vi har träffat. För då får dom se hur duktig Tiffany har blivit hur mycket hon har växt sen sist.

Men samtidigt så är de alla undersökningarna som dom ska göra speciellt hjärtkateterisering för den undersökningen vet vi inte alls hur den ser ut och hur de kommer att gå. För när dom gör den undersökningen kan dom se om hon måste göra någon operation under tiden vi är kvar där eller om dom ska boka en ny tid snart för att hon behöver det. Men samtidigt så är operationerna för henne ett hjälpmedel för att kunna må bättre och orka mer så samtidigt är det ganska bra att hon får göra dom operationerna. Operationerna är för en bra sak för Tiffanys fall även om det är jobbigt samtidigt för oss.

Idag är de 1år sen Tiffany döptes men de känns inte som de var 1år sen iallafall. Ha de bra! =)

Av julimamma - 22 januari 2012 17:04

Då är de söndag och Tiffany vaknade kl 09:15 imorse så fick hon välling och de gick jätte bra hon drack 180ml sen låg vi i soffan en stund och hade mysstund tillsammans sen ville hon ner och leka på golvet och då åt jag frukost. Så kollade vi på tv en stund och lekte samtidigt sen så lekte Tiffany med sin morbror en stund så jag fick ligga på soffan och ta de lugnt en stund.
Annars under dagen så plockade jag ihop sakerna och så åkte vi hem idag från mina föräldrar och när vi kom hem så fick Tiffany lite mellis sen sova middag för hon var trött. Hon sov en stund hos innan vi åkte hem men hon vart väckt så hon behövde få sova mer men då ville hon inte sova mer så då åkte vi hem så hon kunde sova hemma istället. Så just nu sitter "R" och spelar xbox och Tiffany sover middag medan jag skriver bloggen och tänkte vila en stund och kolla på Sveriges värsta bilförare, förra gången jag kollade då funkade det inte.
När Tiffany vaknar blir det och äta mat och sen leka en stund och så få vi se vad som händer, kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Ha de bra, skriver mer senare! =)

Av julimamma - 22 januari 2012 00:43

Nu tänker jag säga: GOD NATT för jag är jätte trött, håller på somnar vid datan. Ha det bra och sov gott!! =)

Av julimamma - 21 januari 2012 23:45

    

Lite bilder från idag när Tiffany satt och lekte en stund på golvet innan vi gick ut på promenaden. Så under kvällen så tog jag även kort på favorit-råttan: PYSEN! Det ser ut som att han sitter fast emellan sängbena men han gör inte de. Istället för att spring fritt på golvet så står han bra där och kollar runt istället, Pysen är bra rolig råtta som är lite knäpp.  Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha de bra! =)

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards