Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under januari 2012

Av julimamma - 13 januari 2012 13:20

Imorse vaknade vi vid kl 10 tiden och då fick Tiffany sin välling och jag åt frukost. Så har Tiffany tränat en del under förmiddagen och sen fick hon lite mat så var hon trött så nu sover hon middag. Så just nu tänkte jag skriva lite blogg sen tänkte jag vila en stund jag med så de blir och kolla på  tv en stund sen får vi se när Tiffany vaknar. Annars idag är de fredag den 13, vilket kan betyda oturs dagen men än så länge har jag inte haft någon otur.
Ikväll tänkte jag att Tiffany skulle få bada och så ska vi ha en myskväll tillsammans. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Men skriver mer senare, ha de så bra tills dess. =)
   
När Tiffany äter sin mat själv, hon är så duktig. <3

Av julimamma - 12 januari 2012 23:24

Då tänker jag säga GOD NATT nu för jag tänkte sova för natten nu. =)
 

Av julimamma - 12 januari 2012 21:26

Under dagen åkte jag och Tiffany till mina föräldrar och Tiffany busade ett tag sen fick hon mat och ersättning sen fick hon sova middag och hon sov 1,5timme sen var de full vart igen. Så fick hon mat och ersättning efter de var de ännu mer full fart i henne och så tränade vi med och gå med gåvagnen och de gick jätte bra. Lite senare efter maten vid kl 19:15 så kom "R" och hämtade oss och då åkte vi och panta MASSOR av burkar. När vi kom hem så fick Tiffany välling och sova för natten och somnade ganska direkt. Så nu sitter jag vid datan och kollar runt lite, tänkte snart duscha sen lägga mig skapligt ikväll är trött. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ha de bra!
 

Av julimamma - 12 januari 2012 10:47

Imorse vaknade vi vid kl 10 och Tiffany har nyss fått välling och borsta tänderna. Nu sitter hon på golvet och leker samtidigt som hon kollar på barnprogram. Jag ska strax äta frykost jag med sen blir de och leka och träna med Tiffany. Skriver mer senare, ha de bra! =)

Av julimamma - 11 januari 2012 21:32

Gillar:
Gillar gärna och leka med leksaker som låter, blinkar och med knappar. Även när vi är på bassängträning 1gång/veckan. Gillar även klappa djur speciellt katter & hundar. Vill gärna tända och släcka lampor om hon får. Så tycker hon om att gå när man håller henne i händerna. Vill gärna gå så fort hon har chansen eller så vill hon stå emot möblerna.

Gillar inte: 
Det ända jag kommer på är väl att Tiffany gillar inte sprutor, blodprover. Annars är det ingenting speciellt som hon inte tycker om.

Äter: 
Frukost kl 10:00. (Välling 1½år -200ml)
Mellis kl: 12:00. (Spe.erästtning 100ml +maka.)
Mat: 15:00. (Vanlig mat +spe.ersättning.)
Middag kl: 18:00. (Vanlig mat + spe.ersättning.)
Kvällsmålet kl 19:45. (Välling 1½år -200ml.)
Just nu vill inte Tiffany äta någon gröt. Hon vill gärna äta helt själv, då ska de gärna vara plockmat.


Sover: 

Sover hela nätterna från ca kl 20:15 - ca 10:00.


Kan: 
Sitta själv, "åka" runt på rumpan till olika rum tex. stå emot möbler, går när man håller i händerna. klappa händerna, vinka, ruska NEJ och JA, peka ut vissa kroppsdelar tex magen, börja dansa lite, plockar mycket med maten själv, klappa katterna försiktigt osv.

Säger:
Mama, e dä, titta, tutt(katten), pap, ja, nej, hej. Äta, inte, osv.


Är: 

För de mesta väldigt nöjd och bestämd tjej. Vet vad hon vill för de mesta.


Favoritsaker:

Bollar, xbox-dosa, leksaker som låter, blinkar och de ska gärna vara knappar. Men gåstolen har inte inte vilja använda på ca1månad nu.  Det är ingen speciell leksak som verkligen är favoriten, leker me de mesta.

Tänder: 

8stycken, just nu. 5st nere och tre uppe +ev. en tand på G.


Övrigt: 

♥ Tiffany har stl: 80 på kläder.

♥ Hon använder Libero upandgo - stl: 4. (7-11kg)
♥ Gillar och gå när man håller i hennes händer.
♥ Står gärna emot möbler te.x vardagsrumsbordet.
♥ Sover 1gång om dagen nu ca 1-2timmar.
♥ Gillar att få bada på bassängträningen, är som en fisk i vattnet.
   

Av julimamma - 11 januari 2012 21:01

Under dagen så somnade Tiffany till slut efter hon fick mer ersättning och vaknade vid kl 15:30 och då fick hon ny blöja och sen tränade vi en stund och lekte samtidigt. Vi gick runt en stund med gåvagnen sen ville hon åka på sin bil som hon har och så tröttnade hon efter ca 15minuter och då tränade vi lite till på och gå. Tiffany har verkligen blivit jätte duktig på och vilja gå mer och mer och dessutom så är hennes ballans mycket bättre med, fast hon är lite ostabil fortfarande men hon kämpar och försöker hela tiden. Sen vid kl 17 fick hon mer erästtning sen fick hon leka en stund själv på golvet och de gick bra.
Så kom "R" hem men han ringde mig och frågade om jag visst om hissen var trasig.  Jag gick ut och kollade men ingenting hände så jag tog med mig Tiffany ner och kollade på vilken våning som hissen hade fastnat eller gått sönder. Trodde den var på 6:an men den var på 3:an så stod dörren öppen av någon anledning sen stängde jag den och gick hela vägen ner för "R" kom hem med Tiffanys speciellmat som han hade hämtat ut på apoteket idag och de var 10st lådor. Sen plockade jag ordning på alla lådor sen klädde vi på oss och gick ut och då köpte vi pizza idag och Tiffany fick sin välling och nu sover hon sen ca 1timme tillbaka. Jag ska plocka in rentvätt och sen ska jag duscha och lägga mig skapligt ikväll. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, ha de bra!
 

Av julimamma - 11 januari 2012 13:38

Idag så gick jag och Tiffany upp kl 10 så fick hon välling och jag åt frukost. Så började jag plocka ordning så jag kunde dammsuga och Tiffany ville gärna hjälpa till men de gick inte så bra. Så började Tiffany visa att hon var trött så jag gav henne mellis sen la jag henne i sängen men hon ville inte riktigt somna. Så jag gav henne mer ersättning och nu verkar hon hålla på somna iallfall, jag har iallafall dammsugit och nu sitter jag vid datan en stund ska snart vila en stund jag med och kolla på tv samtidigt. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Ha de bra!
 

Av julimamma - 11 januari 2012 11:19

Idag så har inte Tiffany inte fått feber än iallafall. Håller tummarna att hon slipper de. Just nu tittat Tiffany på barnprogram emellan åt dansar till musik med och de ser så roligt ut. Ska dammsuga av här hemma och plocka in ren tvätt i skåpen. Skriver mer senare!!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards