Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under mars 2012

Av julimamma - 17 mars 2012 23:45

Under kvällen har jag annars hängt upp tvätten och kollat på film med "R" och nu sitter jag vid datan. Hittade faktiskt en annan blogg och hennes dotter hade också hjärtfel. Det är faktiskt ganska intressant och läsa andras "resor" som dom har varit med om speciellt om något liknade man själv har varit med om. Det kan vara ganska lärikt och läsa om andras "resor" med sina barn om deras sjukdomar. För de är nästan så att man tar för givet att man tänker att jag är inte den som ska få ett barn som är sjuk eller överhuvudtaget är dålig på något sätt. Men de kan som sagt hända vem som helst, och det har faktiskt hänt oss vilket inte vi alls var beredda på eller hade en tanke på det.
Det var likadant när vi gick föräldrarkursen hos barnmorskan, där fick vi inte heller direkt någon strörre information om att barnen kan faktiskt vara "sjuka" och kan behöva göra operationer eller vad som helst. Det var mer om amningen, andningen under förlossningen, mamma/pappa-rollen och själva förlossningen vi mest pratade om och säkerheten. Men ingenting direkt om att man kan faktiskt få ett sjuktbarn, de var likadant när vi var på försäkringskassans information om dföräldrarpenningen. Inte mycket snack om att man tex kan få TILLFÄLLIGFÖRÄLDRARPENNING när barnen är inskriva på sjukhus en längre period, för då spar man sin "vanliga föräldrarpenning". Men nu har vi mer erfarenhet om det iallafall eftersom vi har själva varit med om det. Det får vara nog om de snacket ikväll.


Tänkte strax sova ska duscha imorgon istället efter frukost, är JÄTTE trött just nu skulle kunna somnar NU. God natt!

Av julimamma - 17 mars 2012 22:26

Idag tog vi en riktigt lång sov morgon. Jag vaknade vid kl 11 och duschade och då sov fortfarande Tiffany och sen när jag var klar så var Tiffany vaken och då åt vi frukost och sen fick Tiffany leka en stund och så kollade vi på olika klipp på Youtube vi kollade på bland annat Pippi Långstrump, Alfons Åberg m.m Så kom "R" hem och körde oss till Kungsör för vi var hos mina föräldrar idag med men de var bara jag och Tiffany.
Så vi var hemma hos mina föräldrar en stund sen gick jag, Tiffany, brorsan och mamma ut på en promenad och vi matade änderna och Tiffany sov en stund i vagnen. När vi kom hem igen så åt vi varma makor och det gjorde även Tiffany och sen kollade vi på tv och så åkte vi hem vid kl 19:30. Men innan vi åkte hem så åkte vi till Willys och köpte lite sen vidare hem och Tiffany fick leka en stund och jag satte igång en maskin med tvätt.  Sen bädda jag rent i Tiffanys säng, plockade fram kläder för imorgon och ny pyjamas sen la jag henne för natten och hon somnade utan något bråk.

Ska hänga tvätten nu och kolla på film med "R" sen blir de och duscha och lägga sig skapligt med. Är väldigt trött redan nu och har ont i huvudet har haft de hela kvällen men de vill inte gå över. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer under dagen imorgon. Ha de bra!

Av julimamma - 17 mars 2012 12:47

Idag tog vi en redig sovmorgon jag gick upp kl 11:00 och tog en dusch sen åt frukost vid kl 11:30. Sen har vi lekt och busat massor och mer bus kommer de bli under dagen. Annars under dagen blir de och ta de lugnt och njuta av helgen. Skriver mer senare under dagen. Ha de bra!

Av julimamma - 17 mars 2012 00:22

Grattis Tiffany på 20månaders dagen (1år & 8månader.)
Om 4månader blir du redan 2år, tiden går verkligen fort. Kan inte förstå att de är så länge sen jag var på förlossningen de känns som de var igår verkligen, men tiden går fort nästan för fort ibland.
Jag älskar dig! 
 

Av julimamma - 16 mars 2012 23:30

Under eftermiddagen vid kl 14:30 så åkte jag och Tiffany till mina föräldrar och hälsade på. Men vid kl 17 gick jag, Tiffany och mamma ut på en promenad och Tiffany sov i vagnen lite över 1timme. Kom tillbaka hem till dom igen så var de nästan dags för mat med sen fick Tiffany leka och sitta hos pappa/morfar och kolla på Alfons Åberg medan jag hjälpte mamma i köket och tränade lite efter maten med. Så vid kl 19:45 åkte vi hem igen och Tiffany fick sitta med oss i soffan en stund och äta lite chips och dricka ersättning till, sen sova för natten innan kl 21. Somnade utan några problem tror dessutom att hon var trött efter allt lek och bus idag.
Annars under kvällen har jag inte gjort så mycket mest tagit de lugnt och strax tänkte jag kolla på Unga mödrar sen duscha och sova för natten är jätte trött nu efter allt idag, men de har varit en rolig dag. Kommer inte på så mycket mer och skriva nu ikväll. Skriver mer imorgon under dagen när jag har tid. Ha de bra och God natt!

Av julimamma - 16 mars 2012 12:49

 
Imorse så åt vi frukost och sen fick Tiffant leka med sin hund som hon är helt galen i fortfarande. Sen var hon i sitt rum och lekte en stund och under tiden så stod jag och borsta mitt hår och då ville hon att jag skulle borsta hennes hår med och så satte jag upp det med. Hon är verkligen jätte söt med sina små toffsar, jag har fått många som har fråga om de inte är svårt och få till dom små toffsarna på henne eftersom Tiffany är så pass liten fortfarande. Men Tiffany sitter faktiskt helt still och säger ingenting när jag sätter fast dom, men de kan vara mycket för att jag satte upp den första toffsen när hon var redan 3månader. Imorgon blir Tiffany 20månader det är helt otroligt vad tiden går fort, och om 4månader blir hon redan 2år.

Annars under dagen har vi tagit de lugnt ska snart äta mellis sen ska vi göra lite andra saker under dagen. Men vad de skriver jag kanske senare ikväll. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver mer senare under kvällen. Ha de bra!

Av julimamma - 16 mars 2012 00:30

Sen sist jag skrev så har jag:
diska,

haft Pysen lös 1timme,

gjort rent buren till Pysen,

gjort ordning mat till Tiffany för imorgon,

plocka in ren tvätt,

gett Tiffany gröt,

lagt Tiffany igen för natten.


TANKAR & KÄNSLOR:
Här om dagen fick jag höra att jag slavar(tofflar) med "R" hela tiden, jag vet dessutom vem som påstår de med! Förstår inte hur den personen har tänkt alls. Jag hatar folk som påstår saker som inte stämmer! Suck för sånt, ta reda på sanningen innan. Man får såklart hjälpas åt i hemmet och hålla de rent och tvätta osv. Men vissa saker kan man faktiskt dela upp som "R" får oftast laga maten och jag tvättar och plockar ordning med tvätten tex.
Sen får han köra mig och Tiffany till bassängträningen 1gång i veckan eftersom jag inte har körkort. Jag höll på läsa till körtkort men de blev inte så att jag fick slutföre de då, gick på undersökningar i Västerås och Uppsala för Narkolepsi och det visade sig att jag hade det då. Jag fick ganska många "anfall" en period då och skulle jag få de i trafiken skulle jag vara en stor fara för trafiken. Men nu har jag inte haft så många anfall alls knappt ingen sen jag blev gravid med Tiffany och det är iallafall 2år sen, jag känner när jag börjar bli trött för jag har lärt mig leva med det nu dessutom utan någon medicin.


Nu orkar inte jag skriva mer om de, är ändå IRITERAD & TRÖTT på de påståedena att jag tofflar med "R". Tänkte faktiskt gå och lägga mig i sängen och sova för natten nu. Är jätte trött till och med övertrött redan men så är de ibland. God natt!

Av julimamma - 15 mars 2012 22:19

Under kvällen har jag kollat på tv och duschat. Annars har de inte hänt så mycket just under kvällen, ska ha Pysen lös en stund på golvet sen blir de och lägga sig skapligt. Ska förbereda lite för Tiffanys mat imorgon de ska jag göra samtidigt som Pysen lös på golvet. Kommer inte på så mycket mer och skriva i bloggen ikväll, har inte ens någon lust och sitta vid datan ikväll. Skriver mer under dagen imorgon när jag har tid. Ha de bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards