Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under mars 2012

Av julimamma - 11 mars 2012 22:19

Imorse tog vi lite sovmorgon till kl 10:30, så åt vi frukost och se fick Tiffany leka på golvet som vanligt och jag satte även igång en maskin med tvätt. Så plockade jag in den rena tvätten och "R" satte ihop sängramen vi köpte igår från Ikea och så plockade jag ordning i Tiffanys rum. Annars under dagen har jag hängt tvätt, mata Tiffany, vila en stund och möblera om i Tiffanys rum med och rensa bort lite mer kläder som är försmå för Tiffany.
Under kvällen har Pysen varit lös på golvet och jag har gjort rent hans bur och han sprang runt för fullt på golvet. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha de bra!
 
En bild på hur de blev med sängramen i vårat rum. Även en bild från Tiffanys rum när jag gjorde om.

Av julimamma - 11 mars 2012 01:00

Då har jag kollat på film och tänkte sova nu för natten är verkligen jätte trött. Men de var jag innan jag kollade på filmen med, men ville kolla på en film innan jag ska sova nu. Just nu ligger katten vid mina fötter och sover för fullt emellan åt så snarkar han med. Tiffany har inte vaknat någonting under kvällen, antagligen vart hon trött av att få bada och lekt med mormor och morbror hela kvällen. Orkar inte skriva någonting mer ikväll nu, GOD NATT så hörs vi imorgon!

Av julimamma - 10 mars 2012 22:30

Imorse vaknade vi vid kl 10 och åt frukost och så gjorde vi oss klara för att jag och Tiffany skulle till mina föräldrar. När vi kom till mina föräldrar så åkte vi ganska direkt till Eskilstuna så åkte vi och köpte massor av saker till Tiffany bland annat sen åkte vi vidare och fikade och Tiffany åt med, sen gick vi ute på en promenad ca 1,5timme och sen åkte vi hem igen till dom. Hemma hos mina föräldrar var jag i ca 1timme sen åkte jag vidare med "R" till Ikea och handla lite, sen vidare till svärmor och fikade med och sen hämta vi Tiffany. Efter vi hade hämta Tiffany åkte vi hem direkt sen borsta jag tänderna på Tiffany och sen fick hon sova för natten och somnade direkt.
När vi kom hem har jag plockat upp de vi har köpte idag och sen tagit de lugnt en stund och just nu springer Pysen lös på golvet med sen blir de och lägga sig i sängen och sova. Är jätte trött efter en lång dag med massa händelser, så imorgon blir det och ta de lugnt. Kommer inte på så mycket mer och skriva om dagen nu, skriver mer imorgon under dagen. Ha det bra!

Kläder som jag och mamma/mormor köpte till Tiffany. Mössan vart Tiffany jätte glad att hon fick.
 
Mamma/mormor köpte böckerna, larven och hunden till Tiffany det andra köpte jag till Tiffany. Sen köpte mamma mer saker till Tiffany men dom sakerna ska hon ha hos dom. Hunden tyckte Tiffany verkligen om jätta mycket.

Av julimamma - 10 mars 2012 00:16

Under dagen har jag och Tiffany varit hos mina föräldrar men innan de så handla vi lite sen vidare hem till dom. Så under dagen har Tiffany lekt massor och ville inte sova middag fören hon satt hos sin morfar efter maten då somnade hon ganska direkt, men de har hon alltid gjort sen hon var riktigt liten bebis. Så skulle vi vara hos svärfar vid kl 19 och gratta "R" lillasyster som fyllde år i veckan. Sen åkte vi hem och när vi kom hem så fick Tiffany borsta tänderna, ny blöja sen ner i sängen och sova för natten. Så tog jag en dusch och sen satte jag mig vid datan, ska strax sova är jätte trött. Orkar inte skriva så mycket mer ikväll, skriver mer imorgon under dagen. Ha det bra och sov gott!
 
Detta köpte jag till Tiffany idag. Häst/åsna en hoppfigur, 2st tallrikar med lock och skedar, 6st bodysar str: 86/92.

Av julimamma - 9 mars 2012 11:42

Idag är det fredag redan.
Inatt vaknade Tiffany och var ledsen antagligen hade hon mardröm för hon vart lugn och somnade om igen när jag tog upp henne. Sen vaknade hon kl 09:30 och vi kollade på tv en stund sen åt vi frukost tillsammans och hon åt jätte bra utan att bråka. Dom sista monarna har hon inte riktigt vilja ha gröt men idag åt hon så mycket att jag han knappt med för hon åt så fort. Ska fixa lite på internet sen ska jag duscha och göra lite andra saker under dagen!
Skriver mer senare under dagen. Ha de bra!

Av julimamma - 9 mars 2012 00:43

Äter: 
Frukost kl 10:00 = Mannagrynsgröt +Mjölk.
Mellis kl: 12:00 =  Kräm,maka +Ersättning.
Mat: 14:00 = Vanlig mat +Ersättning.
Middag kl: 17:00 = Vanlig mat +Mjölk.
Kvällsmålet kl 19:45 = Havregrynsgröt +Mjölk.

Tiffany har slutat med vanlig välling själv, hon tar inte emot flaskan alls längre när de är välling. Hon har inte druckit välling sen i söndags 4mars. Vi har testat men hon vägrar och då är de ingen idé och tvinga henne. Men Tiffany får sin spec.ersättning 2gånger om dagen vilket är 200ml totalt.

Av julimamma - 9 mars 2012 00:12

Gillar:
Tycker om att slå pappa "på käften". Tycker om att läsa böcker om gärna djur. Vill gärna vara mycket själv i sitt rum och leka ensam. Tycker verkligen om djur som katter, hundar och råttan(Pysen). Tycker gärna om att göra saker som hon inte får göra, en olydig busunge ibland. Såklart tycker hon om att gå när man håller i hennes händer och stå emot möbler.

Gillar inte: 
Hon gillar det mesta utom att ta sprutor och blodprover.

Äter: 
Frukost kl 10:00. (Havregryn/mannagryns.gröt +Mjölk.)
Mellis kl: 12:00.  (Kräm,maka +Ersättning.)
Mat: 15:00. (Vanlig mat +Ersättning.)
Middag kl: 18:00. (Vanlig mat +Mjölk.)
Kvällsmålet kl 19:45. (Havregryn./mannagryn.gröt +Mjölk.)
Kommer fortsätta med ersättningen iallafall 2gånger om dagen, men vällingen har hon SLUTAT MED HELT!
 

Sover: 

Sover hela nätterna från ca kl 20:15 - ca 09:45. Men hon har alltid sovit hela nätterna även som liten.


Kan: 
Sitta själv.
Hasar runt på magen.
Hasar runt på rumpan.
Stå emot möbler.
Går när man håller i händerna.
Klappa händerna.
Vinka på olika sätt.
Ruska på huvudet Ja & Nej.
Peka ut vissa kroppsdelar.
Börja dansa.
Plockar mycket med pincettgreppet.
Äter mycket själv med händerna.
Börjar kunna dricka ur pipmugg.
Pussas.
Klappar gärna en på axeln.
Börja slås ibland.
Kan klappa fint.

Försöker härma mera ord. Osv..


Säger:
Mamma, pappa, e dä, titta, tutt & moll(katterna), dåtta(råtta), djika(dricka), tata(tack), öja(blöja), a e de?(vad är de?) ja, nej, hej. äta, inte , fove, okej, kaka osv.


Är: 

En bestämd och envis tjej, och för det mesta väldigt nöjd. En tjej som vet oftast vad hon vill.


Favoritsaker:

Böcker, köksredskap, dockor, gåbilen, bollar, leksaker som låter, blinkar och de ska gärna vara knappar. Leker gärna med leksaksbilar, pussel osv.


Tänder: 

12stycken, just nu. 6st nere & 6st uppe.


Övrigt: 

♥ Tiffany har stl: 80/86 på kläder.

♥ Hon använder Libero upandgo storlek: 4. (7-11kg)
♥ Gillar och gå när man håller i hennes händer.
♥ Står gärna emot möbler te.x vardagsrumsbordet.
♥ Sover 1gång om dagen nu och bara 1timme.
Verkar inte gilla bassängträningen lika mycket längre.
♥ Försöker gärna jaga katterna & råttan.
♥ Är en stark och envis tjej som verkligen kämpar!
    

Av julimamma - 8 mars 2012 23:26

Under dagen har jag storstäda, handla och slängt soppor. Så under kvällen har jag haft Pysen lös på golvet och han har sprugit och klättrat massor på mina ben när jag stod och diskade. Härlig råtta, han ville hjälpa till och diska! Annars har de blivit och lekt med Tiffany hela dagen och så har jag rensa i hennes garderob IGEN. Hon växer så mycket nu och då blir de och rensa ur alla kläderna som är försmå redan i storlek 80! Så har jag även plockat ner alla vinteroverroller som är försmå för henne. Annars har jag pysslat lite ikväll med och de var riktigt kul. Brukar komma i olika perioder när jag vill pyssla massor och vissa perioder tar jag de lugnt. Ska strax duscha sen ska jag lägga mig snart med är trött. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen. Ha de bra!
      
Bilder på råttan - Pysen.     Några rosor fick "R" av mig.

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards