Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under augusti 2012

Av julimamma - 23 augusti 2012 22:09

Under dagen så har de åska massor här och under tiden så sov Tiffany som en stock och jag hade migrän under dagen så jag passade på och vila en stund på soffan och kolla på tv under tiden. Sen vid kl 17:15 vaknade Tiffany igen och då var det nästan dags för att äta igen för hon var tydligen hungrig igen, så jag gjorde ordning med maten och sen åt hon upp den ganska direkt och så fick hon blåbärsyogurt för hon var fortfarande hungrig och så fick hon sin smoothie med det som var kvar av den och den drack hon upp och det var 120ml.
Sen fick hon leka en stund på golvet och jag började med disken och "R" började med maten och sen var det dags och käka och då ville Tiffany käka igen så hon fick en tallrik som hon kunde sitta och plocka med själv. Sen gjorde "R" ordning med badvatten och jag gick till affären för att köpa grädde till Tiffany för den andra tog slut tidigare, sen när jag kom hem så plockade jag ordning och sen kollade jag på Lyxfällan och strax innan kl 21 fick Tiffany gröt och välling med och hon åt upp allting och drack nästan upp all välling med, riktig matvrack är hon verkligen just nu men det är så roligt och se att hon vill äta så mycket igen.
Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha det bra!

Av julimamma - 23 augusti 2012 13:58

Morgonen började med att jag tog upp Tiffany och vi käkade frukost och hon fick gröt och åt upp nästan allt men det var att jag hade gjort ordning lite extra så hon åt upp sin vanliga portion iallafall. 
Sen lekte vi en stund i hennes rum och så kollade vi på barnprogram med sen tröttnade Tiffany på det och lekte med sina bilar i hallen som hon hade plockat ut.
Sen gjorde jag ordning mellis för hon började visa att hon var hungrig IGEN så det var bara och ge henne mellis och sen fick hon leka en stund sen sova middag vid kl 14 nu och då passade jag på och skriva i bloggen med. Skriver mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 23 augusti 2012 00:15

Nu tänkte jag faktiskt säga GOD NATT för jag ska sova nu! HÄRLIGT!!

Av julimamma - 22 augusti 2012 22:36

Under dagen somnade Tiffany vid kl 17:30 och sen sov hon till 19:30 och så fick hon vakna till så hon ville äta senare vid kl 20-tiden. Så jag gjorde ordning med gröt och hon åt faktiskt upp allting och så fick hon en tallrik med flingor med som hon fick sitta och plocka med som hon ville och det åt hon upp allting med.
Så hon åt 2portioner ikväll sen drack hon även 120ml välling till med, är verkligen jätte glad att hon vill äta så bra igen men samtidigt är jag förvånad att hon äter så mycket. 
Jag har tagit en dusch och just nu sitter jag och kollar på tv3play på SOS Sommar sen ska jag sova för natten är jätte trött just nu, men så är de när man har varit ute i lekparken en stund under dagen och sen lekt inomhus med Tiffany och tränat med henne med. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. God natt!

Av julimamma - 22 augusti 2012 18:07

 
Detta var Tiffanys frukost och till mellis fick hon sin smoothie och mat till det. Till middag fick åt hon upp maten och var fortfarande hungrig så hon fick yougurt till med sen var hon nöjd och sen somnade hon så sött i sin säng för hon var trött.
Så just nu sitter jag i soffan och kollar på tv och tar de lugnt och sen vid kl 20-tiden ska Tiffany få gröt sen sova för natten med. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver mer senare. Ha det bra!

Av julimamma - 22 augusti 2012 11:27

Morgonen började vid kl 09:30 och Tiffany var vaken så jag gick upp vid kl 09:45 och sen gjorde jag ordning gröt till Tiffany för att se om hon ville ha det och så ringer min mobil med.
Då var de om en dagisfaktura vi redan har fått men den kunde vi slänga och sen åt vi frukost och Tiffany fick sitta och plocka med flinogor själv och så gav jag henne gröten och hon åt upp allting och nästan alla flingor med. Blev skapligt förvånad att hon åt upp sin gröt och dessutom att hon ville äta gröt eftersom det var länge sen.

Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver senare. Ha det bra!

Av julimamma - 21 augusti 2012 21:55

Först vill jag verkligen berömma Tiffany..
Hon har verkligen varit jätte duktig idag som har ätit jätte bra idag inte bara på flaskan idag utan flingor, yougurt, ost, korv, pirog osv. Är så förvånad att hon äter igen som vanligt och hon verkligen vill smaka på allting igen, det är verkligen som att vända på en "1-krona" förstår inte att hon tycker att det är roligt och äta igen, hoppas det håller i sig en längre period nu. 


Annars under dagen var vi på möte och det gick jätte bra och fick dessutom veta att dom har dragit ner på antal barn på förskolan nu bara för att Tiffany ska få det lugnare, mer hjälp så det känns jätte bra att dom verkligen vill visa att dom menar allvar att det ska funka för henne denna gång. 

Annars under kvällen har det varit lugnt och Tiffany har varit jätte gosig av sig och ville pussas och äta sen sova igen, riktig härlig unge. Sov middag och sen vaknade hon och ville gosa en stund sen äta och sova igen, men det kan också att hon är i en period när hon växer mer och behöver sova mera. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen. Ha det bra!

Av julimamma - 21 augusti 2012 18:47

Dagen började vid kl 10 och Tiffany och jag käkade frukost tillsammans och hon åt verkligen jätte bra. Sen fick hon leka en stund i lugn och ro på sitt rum och jag klädde på mig och sen ville hon busa och kolla på barnprogram, så hon satt i sin sackosäck och kollade på barnprogram. Sen busade vi ännu mer och tränade med samtidigt och hon skrattade så mycket och sen fick hon ta de lugnt en stund och vid kl 13:30 satte jag henne vid bordet och hon fick käka lite mellis så hon käkade flingor, pannkaka, finsk pirog av mig och sen drack hon vatten till. 
Sen gick vi ut vid kl 14:20 mot sjukhuset till Habliteringen för vi skulle på möte vid kl 15.

På mötet var det:

  1. Jag, Tiffany & "R". (Vårdnadshavare.)
  2. Enhetschefen.
  3. Personal från förskolan.
  4. Logoped.
  5. Sjukgymnast. (Kunde inte vara med!)
  6. Kurator
  7. Specialpedagog. 

    Sen efter det mötet som gick kanon bra faktiskt och efter de åkte vi till Ica maxi för att hämta ut ett paket men då kommer den inte fören imorgon, konstigt att dom skickar ut lappar om att paketet har kommit. Sen handla vi lite sen hem och Tiffany fick käk i bilen efter vi var klara på mötet och då var det bara och byta blöja på henne sen lägga henne i sängen för hon var jätte trött. Så nu sov middag och vi käkade och nu tar vi de lugnt. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver kanske mer sen. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards