Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under augusti 2012

Av julimamma - 17 augusti 2012 00:13

Idag har vi varit på habliteringen och träffat Logopeden och speciallpedagogen!?! 
Men iallafall och där tog vi upp om Tiffanys tand som vi upptäckte igår, för under kvällen igår så satt vi och fundera på om det kan vara någon "missbildning" eftersom hon har 22q11 och där kan man få tandmissbildningar och problem med tänderna eller om det är helt enkelt bara 6års tanden som är tidig. Logopeden skulle kolla upp det med en tandspeciallst bland annat så får vi se om vi kan få något svar på det med. Så ska vi även träffa en ny dietist med får vi se vad det är för person, men det blir till september.
Det gick iallafall jätte bra och Tiffany skötte sig bra där och så kollade även sjukgymnasten från ett mindre rum som är en spegelfönster så vi såg inte sjukgymnasten men hon såg oss. Logopeden vart dessutom glad att Tiffany verkligen visar med "tecken" eller kroppspråk vad hon vill göra eller vad hon menar. 

Kommer inte på så mycket mer och skriva om detta besök faktiskt dom tyckte det gick jätte bra och var nöjda så det får man hoppas på att dom verkligen var och dom tyckte att det hade hänt saker sen sist vi träffades, roligt och höra faktiskt som förälder.

Av julimamma - 16 augusti 2012 22:15

Morgonen började med att Tiffany vaknade vid kl 09 ca och sen när jag var in till henne vid kl 10 då sov hon igen för hon vart tyst så jag trodde "R" hade tagit upp henne men då hade hon somnat om igen. Så jag la mig i sängen och kollade runt lite på mobilen sen somnade jag till och vaknade till igen strax innan kl 11 och då var Tiffany vaken med. Så jag tog upp henne och klädde på henne och gav henne välling sen fick hon leka en stund men hon var lite gnällig idag tanken på tanden som vi upptäckte igår.
Så åt jag frukost och Tiffany började klättra emot sin vagn att hon ville upp i den, men jag sa ifrån vart hon bara ledsen så jag satte henne där och då vart hon jätte glad och nöjd. Hon har aldrig varit sån förut, vet inte vad det kunde bero på. Men barnen är lite speciella ibland man förstår sig inte alltid på dom alla gånger, men det är väl tur det kanske. 

Men iallafall så började klockan bli mycket och jag pratade med mamma och sen bestämde jag att vi skulle åka till mamma och pappa efter vi hade varit på sjukhusbesöket idag och mamma och Yvette(hund) kom och hämtade oss. Just om hur det gick på habliteringen skriver jag i ett annat inlägg antingen efter detta eller imorgon får se. 
Men iallafall så när vi kom hem till mina föräldrar så tog vi de lugnt en stund sen fick Tiffany bada i poolen och hon tyckte inte riktigt om de i början men sen när jag visade hennes leksaker hon hade då tyckte hon det var jätte roligt så hon bada över 1timme och så tog vi de lugnt. Vid kl 18 åkte vi närheten av pappas jobb och rastade Yvette och busade med henne och sen kom vi hem igen och så tog vi de lugnt under kvällen med och Tiffany har varit jätte snäll idag utom att hon var lite ledsen imorse men gick över. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha det bra!

Av julimamma - 15 augusti 2012 23:35

Då har Tiffany fått välling och alvedon på tandköttet igen så sover hon igen för natten med. Jag ska strax ta en dusch sen ska jag sova för natten jag med för jag är trött just ikväll, för jag sitter och gäspar massor. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. God natt!

Av julimamma - 15 augusti 2012 19:26

Jag vaknade strax innan kl 10 och Tiffany sov fortfarande men hon vaknade vid kl 10:40. Men innan hon vaknade så hann jag duscha, klä på mig, äta frukost och göra ordning välling till Tiffany. Sen kl 11 kom det en tjej och köpte en barnvagn som jag satte ut på annons igår kväll, så det gick fort och bli av med den vagnen. 
Sen vid kl 11 när hon hade gått så fick Tiffany sin välling och sen fick hon leka en stund så gjorde jag ordning med mat så jag och Tiffany kunde gå ut en stund. Vi kom iväg vid kl 12 och gick på stan och kollade sen vidare till Hemköp och sen ringde "R" och talade om att han hade redan slutat strax innan kl 14 så han frågade om vi skulle till Västerås och kolla lite på Ikea idag istället för i söndags.
Så vi åkte iväg till Västerås och så var det nästan dags för matdags för Tiffany men hon ville inte alls äta så vi gick in på Ikea och handla sen kom vi ut och köpte korv och då fick Tiffany smacka men hon ville inte ha så mycket mer än ett par tuggor sen gick vi vidare inne på Erikslund ett tag sen och sen efter en stund så testade vi igen och mata Tiffany men hon ville inte ha och då såg vi att hon har en KINDTAND på gång och det förklarar att hon inte vill äta som hon ska och sover mer än vanligt just nu. Så vi gick till apoteket och köpte flytande alvedon och smörjde tandköttet sen gick vi till City gross och handla lite.
Så satte vi oss i bilen och Tiffany lekte lite sen ville hon käka, äntligen! Hon talade om det dessutom själv, duktig tjej är så stolt över henne verkligen. Så när vi kom hem så tog Tiffany av sig byxorna och sen hjälpte jag henne med tröjan så fick hon en ny blöja sen sova och hon sover fortfarande för hon var helt slut och sen brukar hon sova extra när hon får tänder med. 
Så under tiden Tiffany har sovit så har jag tagit de lugnt en stund vid datan och käkat och "R" har varit på jobbet 2gånger. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu. Skriver kanske mer sen annars skriver jag mer imorgon. Ha det bra!
 
Det köpte vi bland annat på Ikea och lite andra ställen..

Av julimamma - 15 augusti 2012 19:09

Har en liten fråga anågende om tänder för barnen, ska dom ha 20st!?
För Tiffany har sina 18st tänder utom hörntänder uppe. Så hon har redan fått alla sina kindtänder men nu har vi upptäckt att hon har en till kindtand på G så det blir hennes 19:e 
tand. Kan det vara 6års tanden som kommer redan nu? Borde jag kontakta tandläkaren??
 
 

Av julimamma - 14 augusti 2012 23:58

Imorse vaknade vi vid kl 09:15 och gick upp och Tiffany fick välling och vi kollade på barnprogram samtidigt och sen när hon var klar så började hon klättra emot soffan och mig så hon fick gå ner på golvet och leka. Jag tog en dusch och gjorde mig klar nästan helt klar iallafall. Sen åt jag en frukost och så tränade jag med Tiffany en stund och hon är verkligen jätte duktigt. 
Efter de fick hon leka en stund sen var kl runt 11:30 fick hon mellis sen fick hon fortsätta och leka och jag tog de lugnt och väntade på att Försäkringskassan skulle ringa vid kl 13. Så jag försökte få Tiffany och sova middag dels för att hon skulle orka med dagen för vi skulle på kalas under eftermiddagen med.
Men Tiffany ville inte sova så hon fick leka och jag plockade ordning här hemma medan Tiffany river ut sakerna igen så man såg inte att jag hade plockat ordning. 

Men så vart kl 13 och då ringde en gubbe från försäkringskassan och vi pratade i ca 1timme, ojoj säger jag bara men vad vi pratade om de spelar ingen roll det är privata saker. 
Vid kl 14:30 så kom "R" och hämtade upp oss för vi skulle hem till hans syster som fyller år idag och gratta henne, blev bjudna på smörgåstårta och fika. 
Annars under dagen tog vi de lugnt när vi kom hem sen plockade jag ner tvätt, hängt tvätt, plockat ordning, varit upp på vinden med saker och gett djuren mat. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Ska snart sova faktiskt. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid iallafall. God natt!

Av julimamma - 13 augusti 2012 23:30

Under dagen har Tiffany sovit middag och jag har kollat på film och sen när "R" kom hem så åkte vi till affären och panta MASSOR av burkar och sen handla vi sen var vi tvunga och åka till jobbet sen åkte vi hem och käkade. Tiffany fick leka en stund sen skulle hon käka men de ville hon inte riktigt men bara hoppas det blir bättre med hennes mat att hon ville äta bättre om någon dag igen. 
Annars har vi tagit de lugnt under kvällen och "R" la sig tidigit ikväll eftersom han går upp kl 06 på morgonen för han börjar kl 07. Så jag sitter och skriver vid datan och tar de lugnt en stund. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. God natt!

Av julimamma - 13 augusti 2012 12:02

Morgonen vaknade vid kl 09:45 och Tiffay var ocskå vaken då så jag gjorde ordning välling och klädde på henne och hon åt 120ml välling utan några problem. Annars i vanliga fall brukar hon dricka mellan 150-200ml men eftersom hon hade problem med magen igår så tänker jag inte tvinga henne och dricka allt på flaskan huvudsaken är att hon får i sig någonting. 
Jag åt frukost senare och sen har vi busat en stund och just nu leker Tiffany med sina nallar. Vi har kollat på barnprogram en stund och Tiffany satt i mitt knä och ville kramas och pussas riktigt mysigt verkligen. Nu är det bara 2veckor kvar tills Tiffany börjar på dagis, tiden går verkligen fort. Skriver mer senare. Ha det bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards