Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under december 2011

Av julimamma - 21 december 2011 23:21

Idag gick jag upp kl 8, för väckarklockan ringde så jag klädde på mig och fixade fram frukost till mig och Tiffany sen väckte jag henne. Så åt vi frukost och gjorde oss i ordning och gick iväg till BVC kl 9 och var där vid kl 9:15 och där gick det jätte bra. Efter vi var klara på BVC så gick vi till Big Inn och där hämtade vi ut 2st packet och kollade även in på HM men hitta en fin klänning/tunika till Tiffany sen fick Tiffany mat och var nöjd och glad igen, så gick vi in på Maxi och handla lite sen gick vi hem åt och då somnade Tiffany i vagnen och då var kl runt kl 12:30. Sen kom min mamma och hämtade oss så vi åkte hem till dom ett par timmar och var där och busade och lekte. Under kvällen så fick Tiffany sin välling och sova för natten vid kl 20:30 och somnade direkt.
Men innan vi åkte hem så fick Tiffany en julklapp så hon vart förälskad i, hon vill absolut inte att jag skulle ta av henne de när hon skulle få pyjamas på sig. Julklappen var ett jätte fint halsband, den var verkligen jätte fin. Ska visa en bild imorgon så ska ni få se. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, ska snart sova för natten så man orkar leka och busa med Tiffany imorgon med. Ha de bra, och så säger jag även God natt! ;)
 

Av julimamma - 21 december 2011 23:09

December:

Vikt: 7665gram, längd: 72cm. ( 21december - 17månader & 4dagar.)

November:

Vikt: 7560gram, längd: 71,5cm. ( 24november - 16månader & 7dagar.)
Vikt: 7465gram, längd: - cm. ( 10november - 15månader & 24dagar.)



Av julimamma - 20 december 2011 21:45

Idag gick jag och Tiffany upp kl 09:00 för att väckarklockan ringde och då åt vi fruksot och fixade i ordning oss och gick ut och möte upp "R" så åkte vi iväg till Västerås sjukhus för vi skulle träffa dietisten och onokologen idag. Så idag gick jag upp själv med Tiffany för "R" ville inte gå upp på avdelningen för att smitta dom andra för han är förkyld.
Så när vi kom upp på avdelningen så stod de en julgran och Tiffany fick jätte stora ögon och frågade "e dä"? Sen tog vi av oss ytterkläderna och hängde in dom i ett skåp och så gick vi in till "vågrummet" för att kolla vikten på Tiffany. Ska bli intressant och se om de är ungefär samma vikt imorgon på BVC. Men iallafall så gick de jätte bra idag och dom var jätte nöjda med henne så ska vi göra ett återbesök om ca 1-2månader vi skulle få hem en kallelse. Efter de åkte vi till Donken och sen vidare hem och väntade på Emma och Leo. Vi åkte med dom till Dollarstore idag och där köpte jag lite saker till mig själv och en julklapp till brorsan med. Under kvällen har Tiffany lekt massor och träna på stå emot bordet och försökte även släppa en hand och försöka hitta ballansen själv. Hon är verkligen jätte duktig som försöker träna lite själv, så tränade jag lite med henne samtidigt. 
Senare under kvällen så har jag läst saga för Tiffany innan hon skulle sova för natten sen somnade hon direkt och nu sover hon för natten. Jag ska strax duscha sen blir det och lägga sig i sängen skapligt för jag ska upp skapligt imorgon. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, skriver mer imorgon, ha de bra! God natt! ;)
 

Av julimamma - 20 december 2011 21:04



När Tiffany satt på golvet ikväll och lekte. Hon har börja med och "åka" frammåt på rumpan den sista veckan mer än vad hon har gjort innan. Det är väldigt roligt och kolla på hur hon tar sig frammåt, ibland kan man inte hålla sig ifrån skratt. Älskar dig gumman. <3
 
 

Av julimamma - 20 december 2011 13:03

Sitter just nu vid datan och Tiffany leker för fullt och river ner massa saker på golvet. Vi har varit till sjukhuset på förmiddagen, men skriver mer om de senare under kvällen. Har inte så mycket mer och skriva just nu. Ha de bra!
 

Av julimamma - 19 december 2011 22:59

Jaha, under dagen har jag lyckas hålla mig vaken fast jag har varit JÄÄTTEE trött. Så har jag varit duktig och gjort mat och diska idag med. Under tiden Tiffany sov middag så kollade jag på tv och tog de lugnt en stund med. Under kvällen har jag bytt till ett lite längre snöre på Tiffanys pulka och sen har jag fixat resårband på Tiffanys overroller som man ska dra så man har dom under skorna. Har nyligen duschat och filat mina fötter ikväll så nu ska jag kolla på Det okända om jag orkar annars blir det och sova ska upp skapligt imorgon. Längtar tills imorgon faktiskt! Jaja, nu kommer jag inte på så mycket mer och skriva för ikväll, ha de bra! God natt!
 

Av julimamma - 19 december 2011 16:20

Under dagen har vi varit ute på promenad och till lekparken en stund och till lekparken fick Tiffany åka pulka vilket hon tyckte var roligt. Satt och lekte med snön samtidigt och tyckte de såg spännande ut och leka med snön. Så fick hon gunga en stund med även om de är snö ute så går de och gunga med och de tyckte hon var roligt. När vi kom hem igen så åt vi lite mellis och sen fick Tiffany sova middag och jag ska verkligen försöka hålla mig vaken under hela dagen så jag somnar skapligt ikväll, om jag får sova då för "R". Ni kan ju se bilderna får ni se vad glad Tiffany är när hon gungar. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu..

Åka pulka tyckte Tiffany var roligt och hon pratade en del. <3
Gunga var roligt med även om de är snö ute. <3


Skriver mer senare. Ha de bra!
 

Av julimamma - 19 december 2011 12:07

God dag de är ny vecka och dessutom julveckan.
Kan börja med och skriva att jag kunde inte sova i natt i min egen säng för "R" tog upp min säng med och snarkade massor. (Mer än vanligt, nu när han är förkyld.) Så jag låg i sängen den lilla platsen jag fick och vände på mig i flera timmar sen gick jag ut och la mig på soffan kl 04:45 och somnade ganska direkt sen vaknade jag av att "R" gick iväg till jobbet kl 06:15, då gick jag och la mig i sängen direkt. Då somnade jag vid kl 06:30 och vaknade strax innan kl 11. Men känner mig skapligt pigg ändå, för att fått sovit så lite. Vi har nyss kollat på julkalendern och den är välidgt bra, tråkigt nog så är den snart slut med. Får se vad som händer under dagen, skriver mer senare under dagen/kvällen. Ha de bra! ;)
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards