Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under december 2011

Av julimamma - 16 december 2011 22:57

Gillar: 
Det mesta faktiskt. Hon tycker de är kul att vi har börja med bassängträningen 1gång/veckan.
Tycker om att leka och busa med andra barn och katter(djur). Trycka på hissknappar & knappar överhuvudtaget, vill gärna tända och släcka lampor m.m

Gillar inte: 
När man ska klä på henne emellan åt. Det är väl de ända jag kommer på.

Äter: 
Frukost kl 10:15. (Välling 1½år)
Mellis kl: 12:00. (Havregrynsgröt +spe.ersättning.)
Mat: 15:00. (Vanlig mat +spe.ersättning.)
Middag kl: 18:00. (Vanlig mat + spe.ersättning.)
Kvällsmålet kl 19:45. (Havregrynsgröt +spe.ersättning.)
Sista målet kl: 20:30. (Välling 1½år.)

Sover: 

Sover hela nätterna från ca kl 20:30 - ca 10:00.



Kan: 
Sitta själv. hasar sig runt på golvet, stå emot möbler, gå om man håller i händerna m.m
Säger:
Mama, e dä, titta, tutt(Tuttis-katten), pap, ja, nej, hej osv.

Är: 

För de mesta väldigt nöjd och bestämd tjej. Vet vad hon vill för de mesta.

Favoritsaker:

Mammas mobil, tvdosa, bollar, gåstolen m.m

Tänder: 

5 stycken och en ev. på G (inte säker). Tre där nere och två där uppe (ev. en på G).

Övrigt: 

♥ Tiffany har stl: 80 på kläder.

♥ Hon använder Libero comfort fit stl: 4. (7-11kg)
♥ Gillar och gå när man håller i hennes händer.
♥ Står gärna emot möbler te.x vardagsrumsbordet.
♥ Sover 1gång om dagen nu ca 1-2timmar.
♥ Gillar att få bada på bassängträningen, är som en fisk i vattnet.
 

 

Av julimamma - 16 december 2011 02:22

Som sagt klockan är 02:24 just nu och jag har inte kommit i sängen ännu, så jag kollar på Kär & galen på kanalplay5. Men sen jag ska snart försöka sova och hoppas på att jag kan somna ganska snart. Jaja, ska kolla klart på avsnittet sen ska jag sova. God natt!! ;)
 

Av julimamma - 15 december 2011 23:28

Under dagen har jag och Tiffany varit ute och mata änderna och så har vi posta alla julkorten med. När vi kom hem så åt vi mat och sen fick Tiffany sova en stund för hon var trött och då passade jag på och vila en stund på soffan och kollade på tv. Under kvällen har de inte hänt så mycket, har kolla på Tomten är far till alla barn. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, Ha de bra! ;)
 

Av julimamma - 15 december 2011 10:36

Då är de torsdag redan och igår kväll somnade jag ganska direkt när jag la huvudet på kudden vid kl 23 och vaknade vid kl 9:45 känner mig väldigt utvilad idag faktiskt. Kl 10 så vaknade Tiffany så jag blanda ordning välling och gick in till henne och bytte blöja och klädde på henne. Vi har nyss kollat på julkalendern. Nu blir de och ta de lugnt en stund sen får vi se vad som händer under dagen. Skriver mer senare under dagen/kvällen. Ha de bra! ;)
 

Av julimamma - 14 december 2011 22:33

Då har man skrivit alla adresser till julkorten med. Tänkte mer bara skriva God natt för jag ska snart sova. Ha de bra! God natt!
 

Av julimamma - 14 december 2011 21:18

Jaha då är de kväll igen..
Har inte så mycket och skriva i bloggen ikväll. Jag busa en stund med Tiffany och så fick hon gröt och ersättning efter de fick hon bada en stund och efter de fick hon välling. Så fick hon sova för natten kl 20:15 och jag kollade på Arga snickarn och åt lite sallad som kvällsmat idag. Ska strax hoppa in i ducshen och sen skriva adresserna på julkorten sen ska jag nästan sova för natten, är jätte trött idag. Vet inte varför jag är tröttare nu, har blivit de sen jag fick dom andra p-pillerna om de har någonting med dom och göra de vet jag inte. Men men, sen kan de vara den årstiden med. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, ha det bra! ;)
 

Av julimamma - 14 december 2011 15:55

Då har vi fått hem alla julkorten idag så nu ska man bara skriva adressen och posta dom så att dom kommer iväg med. Dom vart jätte fina verkligen, är jätte nöjd med dom så man inte ens vill skicka iväg dom. Hehe! Just nu så sitter Tiffany på golvet och leker lite ska kolla på Unga mödrar samtidigt som vi ska strax träna lite, får vi se hur de går idag för Tiffany och träna. Jag längtar faktiskt till julafton för de ska bli så mysigt. Skriver senare ikväll, ha de bra! ;)
 

Av julimamma - 14 december 2011 12:06

Idag är de onsdag och de är inge bad idag så de blir nog en lugn dag för oss faktiskt. Vi har nyss kollat på julkalendern, den är väldigt bra faktiskt. Ska strax ha en myssund med Tiffany för hon börjar bli trött. Annars får vi se senare vad som händer under dagen, skriver mer under dagen/kvällen.
Ha de bra! ;)

 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards