Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under juli 2012

Av julimamma - 25 juli 2012 20:12

Imorse vaknade vi vid kl 10 och åt fruksot och sen fick Tiffany välling och hon drack upp de utan några problem som samtidigt hon ville hålla på och klättra runt i soffan. Sen fick Tiffany leka en stund så gjorde jag ordning mellis så vi kunde gå ut och sen plockade jag ordning med de vi skulle ha med oss sen gick vi ut vid kl 12 och då gick vi till lekparken en stund sen gick vi på en promenad. Sen åkte vi till Willys och handla hem mat och lite annat.


När vi kom hem så fick Tiffany lite käk sen sova en stund och under tiden har vi käka mat jag har iallafall försökt. Sen har jag satt igång en maskin med tvätt, hängt tvätt, betala räkningar och ska snart ta hand om den tvätten som ska plockas ordning sen ska Tiffany få välling och ta en bad ikväll med, för imorgon ska vi ha KALAS IGEN och de är 3e gången sen är det verkligen slut på kalas. Skriver jag mer imorgon under dagen/kvällen när jag har tid. Ha de bra!  

Av julimamma - 25 juli 2012 00:09

Under kvällen har jag försökt äta lite men de går inte magen med på alls men cola är inte heller de godaste som är avslagen. Men man måste ju testa sig för att se vad som hjälper bäst, så jag hoppas de blir lite bättre tills imorgon iallafall. Annars under kvällen har Tiffany fått träna en stund och fått välling och en ny blöja sen fick hon sova igen vid kl 21:30. Jag har ändra bloggnamn och så gott som allt på bloggen för jag kände att de behövdes göras om lite och så fick den även ett nytt namn, har haft samma namn i över 2år så de kanske behövs ändras lite ibland om man vill att bloggen ska kännas som ny. 

Har nyligen duschat med och de var riktigt skönt faktiskt, ska strax sova faktiskt är jätte trött. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. God natt!

Av julimamma - 24 juli 2012 22:46


Tiffany visar lite av sina olika "teckenspråk" som hon ofta använder +några till som hon inte visar..   
 

Av julimamma - 24 juli 2012 19:10

Imorse vaknade jag vid kl 09:15 för väckarklockan ringde då och sen gick jag upp och försökte äta lite frukost men vågade bara äta en skorpa sen väckte jag Tiffany vid kl 10. Så gjorde jag henne klar och så stoppade jag ner Tiffanys tandborste och tandkräm så fick hon vällingen i vagnen på väg emot stan när vi skulle möta upp Karin och umgås med henne innan hon skulle iväg på semester. 
Sen gick vi på en promenad och så kom vi hem och tog de lugnt en stund sen fick Tiffany käk och sen fick hon sova middag och då tog jag de lugnt en stund för jag har fortfarande ont i magen.
Har inte våga ätit någonting idag för jag har fortfarande problem med min mage, men samtidigt så är jag jätte hungrig så vi får väl se om jag får behålla colan.  Ska snart ge Tiffany välling sen ska hon få bada eller duscha sen sova snart för natten med. 
Tog föresten kort på Tiffany idag men de vart inga bra bilder så dom tänker jag inte ens lägga upp i bloggen ikväll, ska försöka ta nya bilder imorgon får vi se hur de kommer gå. Skriver mer senare. Ha de bra!

Av julimamma - 23 juli 2012 23:58

Tänkte bara göra ett snabbt inlägg om att jag kommer sluta och fortsätta uppdatera om:
» Tiffanys matutveckling..
» Tiffanys utveckling..

Kommer ändå skriva upp i bloggen om hon lär sig någonting nytt men att jag kommer inte uppdatera om de mer nu varje månad som jag har gjort 1-2gånger i månaden. Så dom är 2st avslutade kapitel nu i bloggen, men inte helt och hållet som sagt kommer ändå uppdatera om Tiffany lär sig någonting nytt.
Men funderar på om jag ska börja med: Tiffanys Outfits! eller vad tycker ni om det, eller vad ska jag försöka blogga mer om istället? Vill ha lite idéer från er läsare, vad är ni nyfikna på och veta eller läsa mer om?

  • Tiffanys outfits?
  • Mer videoinlägg?
  • Frågestunder?          vad som helst...

    Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, Tiffany har fått välling och sover igen. Jag tänkte duscha sen sova för natten har sjukt ont i magen efter att ha käka pizza idag - MAGFÖRGIFTAD!

    Säger God natt så bloggar jag mer imorgon! Ha de bra och god natt!


Av julimamma - 23 juli 2012 22:43

Lovade ju igår att jag skulle försöka göra en videoinlägg idag, men har verkligen inte haft tid idag och så glömde jag kameran hemma idag. Ska strax väcka Tiffany och ge henne välling sen ska jag duscha för "R" tog nyss en dusch. Men jag skriver som sagt mer imorgon när jag har tid. Så säger jag God natt redan nu!

Av julimamma - 23 juli 2012 21:50

Imorse vaknade vi vid kl 11 och gick upp och åt frukost. Men Tiffany höll på och sätta flaskan i halsen verkligen när hon drack sin välling själv, likadant när vi var på väg till stan med när hon fick mellis. Så jag kollade efter en annan flaska på hemköp men den jag kollade efter fanns inte där för de var slut. Men innan vi gick till Ica maxi så gick vi till Kappahl och kollade efter lite kläder till Tiffany eftersom hon fick presentkort där.
Så jag gick med Tiffany till Ica maxi och då fixade jag även med mitt abonemang så de ska funka snart, så köpte jag en nappflaksa där. Tiffany fick välja färgen själv mellan: Blå, rosa och grön, så hon valde den rosa!
   
Sen träffade vi på mamma, brorsan och "Z" med och så var de dags och gå hem men innan vi gick hem så gick vi till lekparken så fick Tiffany gunga en stund och de tyckte hon var jätte roligt. När vi kom hem så fick hon lägga sig direkt och sova dels för att hon vägra och sova middag idag. Så jag ska strax väcka henne och ge henne välling sen duscha och sen blir de faktiskt sova för natten. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, tänkte lägga in lite bilder på kläderna och när Tiffany gunga. Skriver mer imorgon när jag har tid under dagen/kvällen. Ha de bra och god natt!
   

Av julimamma - 23 juli 2012 00:23

Under natten har jag inte sovit så bra men jag vaknade i natt vid kl 03:30 och kom på att djuren behövde mat så jag gick upp och gav katterna mat och vatten även till Pysen med, för jag försökte somna om men de gick inte. Men när jag hade gett djuren mat och kolla till TIffnay för hon drömde antagligen någonting så när jag skulle lägga mig i min säng så ligger "R" över halva min säng med. Puttade undan honom och han bara tittar på mig och sen snarkar han vidare.

Imorse vaknade vi och åt frukost tillsammans sen tog vi de lugnt en stund och så tog jag en dusch och vid kl 14 så var vi till "R" jobb och lämnade ut en bil sen åkte vi till Dollarstore och handla lite och då köpte jag foppatofflor till Tiffany i storlek 19 och 2st linnen med. Men innan vi åkte hem så åkte vi till Willys och handla lite för vi skulle bjuda Karin och Thomas på tacos. Så plockade vi upp dom efter vi hade handla sen började "R" med maten och så åt vi mat och hade de jätte trevligt tillsammans. Så fick Tiffany sova middag efter maten för hon var jätte trött sen åt vi upp tårtan som vart kvar från igår sen gick dom hem och sen tog vi de lugnt.

Så kollade även jag och "R" på en film tillsammans och de var en bra film sen väckte jag Tiffany så hon fick välling och samtidigt så tränade hon lite med i soffan, busfrö så fick hon sova igen för natten och somnade ganska direkt. Jag har ont i huvudet så jag tog en alvedon och snart ska jag faktiskt lägga mig i sängen och sova för jag är jätte trött verkligen. Måste verkligen börja bli bättre på och ta kort igen, har inte direkt tänkt på de sista tiden likadant jag har inte haft några videoinklipp på ett tag heller. Tänkte jag skulle försöka fixa någonting imorgon får vi se hur de går. Men nu ska jag faktiskt sova är jätte trött. Skriver mer imorgon när jag har tid under dagen/kvällen. God natt!
   (Bild på Tiffanys foppartofflor, jätte söta verkligen och storlek 19.)   

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards