Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under maj 2012

Av julimamma - 23 maj 2012 23:15

Imorse vaknade vi kl 07 för väckarklockan ringde då och vi åt frukost och sen vaknade Tiffany vid kl 08. Sen fick hon välling och vi åkte iväg till sjukhuset för vi skulle träffa en ny läkare på Habliteringen, eftersom Tiffany har blivit inskriven där nu. Innan vi träffade läkaren så var de viktkontroll för Tiffany och hon vägde 8760gram, jag trodde verkligen att de var fel på vågen men de stämmde. Sen den 11april så har Tiffany gått upp 860gram och då vägde hon 7900gram och idag var de nästan 8800gram. Det gick jätte bra hos läkaren och han lyssnade på Tiffanys lungor, hjärta och kollade halsen och öronen. Så kollade han även hennes reflexer med och allting såg bra ut.

Efter vi hade varit hos läkaren i 1timme så tog vi en fika sen letade vi reda på vart Handikapcentrum låg eftersom vi skulle dit på allmäninformation under eftermiddagen. Efter fikat så hittade vi Handikapcentrum ganska direkt så åkte vi till bassängträningen men kl var bara 11:15 och då gick jag runt en stund med Tiffany så hon fick somna i vagnen en stund så hon sov till kl 12:35 så hon sov ganska precis 1timme.
Sen var de dags för bassängträningen och det gick jätte bra och vi testade även utan armpuffarna idag och Tiffany gick själv i vattnet mellan 3-5st helt själv och hon var verkligen jätte duktig idag. Så fick vi även veta att det blir sista gången nästa vecka för Tiffany och bada på bassängträningen i Västerås iallafall eftersom hon har blivit inskriven på Habliteringen, det tycker jag är jätte tråkigt för bassängträningen har verkligen funkat jätte bra för Tiffany. Det har varit en stor hjälp för henne i utvecklingen och börja kunna gå själv i vattnet.
Så jag hoppas vi får gå på någon liknade bassängträning med henne för hon tycker det är roligt och få bada där med. Vi fick gå upp en stund tidigre idag eftersom vi skulle på informationsmöte kl 14 så direkt dit efter badet och sen var vi där på information och rundvandring sen åkte vi hem vid kl 15:15.


När vi kom hem så satte jag igång en maskin med tvätt och la Tiffany i sängen men hon ville inte riktigt somna men efter en stund somnade hon. Jag kollade på Unga mödrar sen kollade jag runt lite på internet och sen vilade jag också en stund sen vid kl 20:15 vaknade jag till och då kollade jag på Arga snickarn så fick Tiffany välling sen sova för natten vid kl 21:30 eftersom hon vaknade vid kl 20tiden därför kom hon i sängen lite senare ikväll.


Annars under kvällen har jag hängt tvätt, plockat in rentvätt, diskat, lagt Tiffany och plockat ordning lite. Så nu är jag helt slut och håller på somnar vid datan. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon när jag har tid. Ha de bra och god natt!

Tiffany när hon sitter i sandlådan och leker, bilden är tagen i måndags. <3


Av julimamma - 22 maj 2012 21:39

Under dagen har vi träffat Karin och varit till lekparken och lekte en stund sen på vägen hem så somnade Tiffany i vagnen och när jag lyfte henne från vagnen och bytte blöja så vaknade hon aldrig. Sen under kvällen har jag plockat ordning lite, hängt tvätt, busat med Tiffany och gett Tiffany välling och plockat ner badsaker.
Ska kolla klart på 10kids and counting sen ska jag duscha och sova för natten. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon när jag har tid. Ha de bra!

Tiffany när vi var ute i lekparken. <3   

Av julimamma - 22 maj 2012 13:14

Imorse vaknade jag vid kl 09:45 för då ringde mamma på dörren och Tiffany var vaken redan vid kl 08:15 och hon lekte för fullt med sina leksaker. Sen åt vi frukost och gjorde oss klara för att åka till Ica maxi och handla lite och en likadan gåbil hem som hon har hos mamma och pappa. Den satte Daniel ihop till Tiffany så hon har åkt runt här hemma och på den nu. Ska strax ge Tiffany mellis och sen får vi se vad som händer.
De var en sköterska som ringde till mig idag och vi ska träffa en ny läkare för Tiffany nu när hon ska börja på dagis och det ska blir en undersökning. Skriver mer om de när vi har träffa den läkaren.

Skriver mer senare under dagen. Ha de bra! 

Av julimamma - 21 maj 2012 23:45

Idag har jag haft de riktigt roligt faktiskt och så har vi haft jätte fint väder ute med. Runt kl 14 så fick Tiffany mellis sen gick vi och spelade minigolf och jag vann och så lyckades jag bränna mig på axlarna med. Vi fikade även med och så kände vi på vattnet om hur kallt/varmt de var i sjön och de var kallt men ändå var de skönt samtidigt.
När vi kom hem igen så var det dags och plocka ihop våra saker och åka hem redan idag istället för imorgon, så under kvällen har jag och Tiffany träffat Karin och vi hade de jätte trevligt. Sen har jag kollat på Unga mödrar och tagit en dusch och de var riktigt skönt. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, tänkte lägga mig och sova för natten nu. God natt och ha de bra!  
Bilder på Tiffany när hon kör sin gåbil.

Av julimamma - 21 maj 2012 23:15


 

När Tiffany åker på sin gåbil utomhus. Hon tyckte de var jätte roligt och åka bakåt och runt hela tiden.

Av julimamma - 21 maj 2012 12:42

Imorse vaknade Tiffany vid kl 07:30 men vi åt frukost vid kl 10 sen busade vi en stund och så hämtade vi bilen på verkstan eftersom den var klar. Just nu sitter vi utomhus och Tiffany leker på gräsmattan för fullt och ligger på filt emellan åt vilar sig. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver mer senare under dagen/kvällen när jag har tid. Ha de bra och njut av de vackra vädret ute!

Av julimamma - 20 maj 2012 23:45

Under dagen har Tiffany varit ute så gott som hela dagen och sen sov hon middag och hon somnade knappt efter 5minuter. Sen under kvällen så har vi busat och så var jag tvungen och vila en stund för jag hade ont i huvudet och de blev lite bättre när jag fick vila en stund.
När jag käkade mat så fick jag ont i magen istället men de gick över senare under kvällen. Men annars under kvällen fick Tiffany duscha och plaska i lite vatten i badkaret eftersom hon hade suttit i rabatten och grävit igen så fick hon jord i håret och då fick hon duscha ikväll. Sen blev de välling och sen sova för natten vid kl 21 och hon somnade direkt då med, jag har tagit en dusch och tagit de lugnt. Tänker kolla på tv en stund nu sen ska jag sova för natten. Är jätte trött men ska kolla klart på progamet sen ska jag sova för natten, God natt!

Av julimamma - 20 maj 2012 16:36

Imorse vaknade Tiffany vid kl 09:15 men vi låg kvar i sängen och busade en stund till kl 10:30 sen åt vi frukost och sen fick Tiffany leka en stund. Så hade vi altandörren öppen och hon smet ut själv på gräsmattan, även om hon inte kan gå så hasar hon sig runt på rumpan ganska snabbt.
Annars under dagen har vi varit ute på gården och lekt i gräsmattan och så kom "R" även förbi en stund med lite saker sen fikade vi. Efter fikat så ville Tiffany gräva i rabatten och lekte för fullt där vart jätte fin efter en stund. Vid kl 14 så var de dags för mellis och sova middag för Tiffany men hon somnade vid kl 15:30 och jag gick ut och klippte gräset och de gick bra.
Tiffany sover fortfarande och hon var helt slut efter att ha varit ute hela förmiddagen. Kommer inte på så mycket mer och skriva just nu, skriver mer senare under kvällen. Ha de bra!

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards