Tiffanys & Lillsyskon, ♥

Alla inlägg under maj 2012

Av julimamma - 14 maj 2012 23:59

Under kvällen nu så har jag duschat, kolla på unga mödrar och tagit det lugnt. Tänkte lägga mig i sängen och sova för natten nu. Så skriver jag mer imorgon när jag har tid under dagen eller kvällen, får se vad som händer imorgon. Ha de så bra och god natt!

Av julimamma - 14 maj 2012 23:44

Tiffanys måltider ut:
Frukost kl 09:00 = Gröt+2tsk grädde + 2års välling 200ml. (100ml välling + 100ml grädde.)
Mellanmål kl 12:00 = Frukt & Smoothie 200ml.
Mat kl 14:30 = Vanlig mat & Mjölk +grädde.
Middag kl 17:30 = Gröt+2tsk grädde & Mjölk.
Kvällsmål kl 19:45 = 2års välling 200ml. (100ml välling +100ml grädde.)

Tiffany har inte druckit sin spec.ersättning på snart 1vecka och tanken är att vi ska testa utan den i 1månad nu tills nästa gång vi ska till BVC för att se om hon verkligen behövder den längre eftersom hon har ändå sin smoothie och så får hon grädde till vällingen, gröten och maten.

Av julimamma - 14 maj 2012 21:19

Idag så lärde sig Tiffany och dricka ur pipmuggen utan att protosetera. För innan har hon inte vilja ta pipmuggen frivilligt. Så imorse när hon tog emot den utan att bråka så vart jag jätte förvånad och trodde skulle vara var 1gångs grej hon skulle gå med på. Men hon drack ur pipmuggen hela dagen utan några problem sen ikväll så drack hon 100ml av sin välling och 50ml på flaskan. Tiffany är verkligen jätte duktig tjej som har lärt sig och dricka ur pipmugg nu. Är vekrligen stolt mamma till dig Tiffany!

Av julimamma - 14 maj 2012 19:56

Under dagen har Tiffany och jag lekt i hennes rum och tränat med. Sen har Tiffany druckit ur sin pipmugg hela dagen utom innan hon skulle sova middag då drack hon 20ml på flaskan och nu ikväll så drack hon 50ml på flaskan av 150ml och resten drack hon på pipmugg och de var alltså 100ml.
Annars under dagen när Tiffany sov middag så passade jag också på vila en stund för att bli av med huvudvärken som jag har haft hela dagen. Sen åt vi mat och efter de gick jag ut till affären och handla hem lite sen kollade jag på Sjukhuset och efter de fick Tiffany välling och nu ligger hon i sängen och sover för natten och somnade utan några problem. Jag ska kolla på Unga mödrar nu sen tänkte jag duscha och lägga mig skapligt så jag orkar med morgondagen med. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon när jag har tid. Ha de bra och god natt!

Av julimamma - 14 maj 2012 13:49

Imorse vaknade Tiffany kl 08:3o men jag gick upp kl 09:15 och gjorde ordning välling och åt frukost. Så testade jag även pipmuggen för de var någon vecka sen. Så jag hällde upp lite välling i den och gömde nappflaskan men Tiffany tog emot pipmuggen och drack upp 50ml direkt. Sen fyllde på mer och hon drack 80ml till och de gick jätte bra och så åt hon även havregrynsgröt. 
Sen gick vi in i Tiffanys rum och plockade fram mer kläder i storlek 86 och plockade ordning lite till i hennes rum. Efter de fick Tiffany bada en stund med skum och hon tyckte om de jätte mycket, sen efter badet så åt vi mellis och då fick Tiffany dricka ur pipmuggen igen och hon drack 70ml av 100ml. Sen drack hon 20ml på flaskan sen la jag henne för att sova middag en stund. 

Så nu tänkte jag vila en stund för jag har migrän och det är inte alls skönt. Skriver mer senare. Ha de bra!
   

Av julimamma - 13 maj 2012 23:04

Imorse vaknade Tiffany vid kl 08:45 men jag gick upp vid kl 09:30 och tog upp henne medan "R" fick sovmorgon. Så åt vi frukost och sen kom "R" upp vid kl 10 och då tog jag en dusch. Sen har vi bara tagit de lugnt och de har varit jätte fint väder ute. Men annars idag har jag tvätta och mest tagit de lugnt under dagen och Tiffany har lekt och busat massor. Så har hon även sovit middag och då tog vi de lugnt och kollade på tv tillsammans och så satte jag igång en maskin med tvätt med.
Annars under kvällen så rensade jag genom nästan alla Tiffanys kläder som är försmå i storlek 80. Sen möblerade jag även om i Tiffanys rum igen. Sen har jag plockat in ren tvätt i skåpen och hängt upp den rena tvätten. Ska strax sova för natten är jätte trött ikväll. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon när jag har tid. Ha de bra och god natt!

Bilder från Tiffanys rum innan och efter när de är klart.    

Av julimamma - 12 maj 2012 22:49

Imorse vaknade jag vid kl 09 men gick upp vid kl 09:15 och åt frukost och Tiffany fick välling sen tog jag en dusch. Sen gjorde vi oss klara och åkte till Västerås vid kl 12 och vi åkte till Erikslund och kollade runt lite sen gick vi in på Ikea och handla hem lite sen åt vi mat. 
Sen gick vi till City gross och handla hem de som saknades och grädde till Tiffany eftersom hon får de i vällingen, maten och gröten när hon väl äter mat. Så åkte vi hem och tog de lugnt och Tiffany fick sova middag och vi kollade på filmer. Men jag somnade efter några minuter i den första filmen sen andra filmen såg jag och så fick Tiffany välling vid kl 20:15 och sen fick hon vara vaken till kl 21 och somnad utan några problem för natten.

Annars under kvällen har Pysen varit lös en stund och just nu sitter han på min axel och "pratar". Vi tänkte kolla på en till film nu sen blir de och sova för natten börjar redan nu bli trött. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll, skriver mer imorgon när jag har tid. Ha de bra! 

Av julimamma - 11 maj 2012 22:19

Under dagen har jag städa och diska sen när Tiffany vaknade så vart de massa bus och lek i hennes rum en stund med. Sen fick vi besök av Petra som ska vara här under helgen och vi har varit till Donken och käkat sen åkte vi till Ica maxi och handla lite smått sen åkte vi hem. Så fick Tiffany en flaska ersättning sen sova för natten och Petra la Tiffany i sängen för natten. Annars under kvällen har vi tagit de lugnt och kollt på tv och äter lite gott.

Annars idag har jag pratamed dom på Dagvården på sjukhuset imorse och nu har vi fått svar på om Tiffanys immunförsvar och det såg jätte bra ut en liten avvikelse men de kunde man vaccinera emot att hon hade fullimmunförsvar! Skönt att kunna pusta ut lite, då ska de inte vara några större problem sen när hon ska börja på dagis i augusti. Det svaren har vi väntat på ganska länge för hon tog dom proverna i Göteborg i Januari när vi var där. Kommer inte på så mycket mer och skriva ikväll. Skriver mer imorgon när jag har tid. Ha de bra!
 

»Lite info om mig:


» Lite info om mig:
Ålder: 25år -88 maj.
Sysselsättning: Mammaledig.
Civil Status: Förhållande.
Familj: Sambo "R", dottern Tiffany och lillsyskon i juni.
Djur: 2st katter.

Månaden:

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

»Tiffany ♥

17Juli 2010, 

Tiffany, 2år & 11,5månad. 
3840gram & 49cm lång.

Vikt:
10.250gram, längd: 83cm.
Datum: 17juni 2013

»Gravid lillsyskonet, ♥

*41* +  42.. 

BF 25Juni 2013.
Lillebror / Lillasyster ?? 

Kategorier:

Arkiv

Tidigare år!

Nyfiken, fråga mig:

5 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards